Palik ágyba vinné autóját

Vágólapra másolva!
A Palik Racing Team elsődleges célja, hogy a 2004-es Párizs-Dakar-ralin az idei 52. helynél jobb eredményt érjen el - derült ki a csapat csütörtöki sajtótájékoztatóján. Palikék a dízel Toyotát benzines Bowlerre cserélték.
Vágólapra másolva!

"Hónapok óta napi két erőnléti edzéssel készülök, fejben pedig akarva-akaratlanul naponta vágok neki a dűnéknek. Nagyon együtt van a csapat, összeállt a technika, így csak annyi szerencsét szeretnék, hogy ne legyen pechünk. Tudom, ez talán a legnagyobb kérés a Dakaron" - nyilatkozta tavaly ilyenkor Palik László.

A Palik Racing Team csütörtöki sajtótájékoztatóján is kábé ugyanezeket mondta el, kiegészítve annyival: "Nagyon remélem, hogy sikerül előrelépnünk, s felülmúljuk 2003-as eredményünket." A Palik László-Darázsi Gábor kettős ezt már nem az idei Dakaron látott dízel Toyotával, hanem egy egészen új versenygéppel, a Bowler Wildcat 200-assal kísérli meg, amelyről röviden annyit illik tudni, hogy négyezer köbcentis, és 265 lóerős benzinmotor dübörög benne.

A Bowler egyébiránt angol vállalat, amely 18 éve épít versenyautókat, eddig körülbelül 500 darabot gyártottak le. A Wildcat kifejezetten sivatagi körülményekre épült, s mint a sajtótájékoztatón kiderült, Palik László odavan érte. "A nagy bánatom, hogy nem aludhatok vele. Ezért is várom különösen a Dakart, mert akkor legalább mellette hajthatom álomra a fejem" - mondta Palik az összesereglett újságíróknak. "Egyetlen bibi van vele, mégpedig, hogy nem szereti az alacsony fordulatszámot. Egy bizonyos szint alatt rendetlenkedni kezd, erre nagyon kell majd figyelnem." A Bowler érdekessége, hogy féléves szervezőmunka gyümölcseként tervezője is Palikékkal tart a sivatagi erőpróbára, ráadásul a versenykamionban fog ülni, hogy gond esetén azonnal segíteni tudjon. Mellesleg azért kell kiemelni a verseny szót, mert a Palik Racing Team idén két kamionnal indul útnak.

"Logisztikai okokból határoztunk a két kamion indítása mellett, nem akarunk úgy járni, mint idén. Emlékezetes, a dugig tömött jármű felborult, s nem akarjuk, hogy ez megismétlődjön. Ezért lesz egy kamion, amely a versenyútvonalon jön majd utánunk, erre könnyített alumíniumvázat építettünk, s csak amolyan túlélőcsomagot pakolunk bele. A másikat ellenben kegyetlenül megrakjuk, az lesz a bázisunk, s természetesen a szervizútvonalon közlekedik majd."

A cél tehát a cél, amelyet bizony nehéz lesz elérni. "Nem merek pontos számot mondani arra, hova várjuk magunkat. Jó lenne felülmúlni az 52. helyet, de nem lesz könnyű dolgunk: ehhez csupán annyit, hogy az ideivel szemben a 2004-es viadalon majd' háromezer kilométerrel többet kell megtenni, ráadásul két nappal rövidebb idő alatt." Palikék a marokkói Világkupa-futamon elért 19., valamint az egyiptomi Fáraó-ralin bravúrral kiharcolt hatodik hellyel "melegítettek" az összesen 11 090,5 kilométeres versenyre, s már nagyon várják a január 1-jei rajtot. A kamionok és az autó december 27-én indulnak útnak, míg Palik és navigátora (egyben vezető szerelője) két nappal később csatlakoznak a felszereléshez.

A Dakar előzetes nevezési listáján 252-es rajtszámmal szerepel a Palik László, Darázsi Gábor duó, 219-essel a Szalay Balázs, Bunkoczi László, 282-essel a Kis Sándor, Czeglédi Péter, 318-assal a Benyó Miklós, Maurer Péter, míg 327-essel a "félmagyar" Liszi László, Rack Georg kettős.