Grönholm vezet a ralirajton

Vágólapra másolva!
Az első nap után a címvédő Grönholm áll az élen a szezonnyitó Monte-carlói ralin, a Peugeot finnjét két citroënes, a francia Loeb és a skót McRae követi. Nagy meglepetésre kiesett mindkét subarus, remekül tartja magát a magyar Szabó, Köhler, Toyota trió.
Vágólapra másolva!
Forrás: EPA
Grönholm első aszfaltos sikerét arathatja
Fotó: EPA


Történt, hogy már csütörtökön megbüntették egy percre - nem jelentette a versenybírónak, hogy nem működik a műholdkövető-rendszer Peugeot-jában... Aztán odacsapta az első szakaszon, kereket kellett cserélnie, elrontotta a gumiválasztást, mondta később.

Persze nemcsak ő, dehát a Montén ugye mindent könnyű, csak azt eltalálni nem, milyen abroncsot válasszon az ember fia. Az idő amúgy szép napsütéses, ám felettébb hideg volt, az út meg néha száraz, néha jeges, néha havas, néha vizes, a szokásos.

A skodás finn Gardemeisternek mondjuk nem ezért állt mindössze két gyorsból a szezonnyitó, feladta az Octavia, műszakilag. A német Schwarz Accentje is köhögött, de bírta. Úgy általában remekelt a privát, a Bozian által felkészített Peugeot-val induló cseh Kresta és francia Robert, a fordos észt Märtin arra panaszkodott, hogy először igyekszik Michelin-abroncsokon, nem érzi még.

WRChttp://forum.origo.hu/forum/forumServlet?act=show&fid=30278A ralivébé 2003-as mezőnye/sport/automotor/20030102aralivebe.htmlVersenynaptár/sport/automotor/20021113aralivebe.htmlHäkkinennek nem megy a rali/sport/automotor/20030124hkinennek.html

Amúgy nem győzték hangsúlyozni a pilóták, hogy óvatosan, vigyázgatva, keveset kockáztatva vezetnek, ellentmondás. Mert majd mindenki koccant vagy lecsúszott az útról, a versenyen ez elmúlt négy évben legyőzhetetlen finn Mäkinen főleg fékproblémái miatt. Aztán ki is esett a subarus, sőt csapattársa, a norvég Solberg is, aki nem is titkon a győzelemre hajtott.

Az egyke skodás franica Auriol tövig nyomta, ennyire futotta, meg nagy az Octavia, véleményezte a kis kopasz zseni, sebaj, állítólag a szezon végefelé jön a Fabia, rettegj, ellen.

Trükkös, csúszós, kiszámíthatatlan - ezekkel a jelzőkkel illették sokan a napot, az utat, a szakaszokat, a ralit, s könyvelték el, örülhetnek, hogy egyáltalán pályán maradtak. Nekünk meg az ad okot örömre, hogy Szabóék egészen kiválóan mentek, összetettben az előkelő 19. helyen tanyáznak. Lemaradásuk persze jelentős, de technikai hátrányuk is, no meg tapasztalatuk sem sok, csak így tovább. Volt olyan szakasz, ahol közvetlenül a gyáriak mögött végeztek, remek.

Állás az első nap után:
1. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 206) 2:07:24.7 óra (92,4 km/ó)
2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 20.6 mp
3. McRae, Ringer (brit, Citroën Xsara) + 1:16.6 p
4. Burns, Reid (angol, Peugeot 206) + 1:53.9 p
5. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 1:55.7 p
6. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 2:30.7 p
7. Robert, Bedon (francia, Peugeot 206) + 4:41.1 p
8. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent) + 5:03.8 p
9. Kresta, Hulka (cseh, Peugeot 206) + 5:09.1 p
10. Duval, Fortin (belga, Ford Focus) + 5:17.0 p
11. Auriol, Giraudet (francia, Skoda Octavia) + 5:41.7 p
12. Loix, Smeets (belga, Hyundai Accent) + 7:25.8 p
13. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus) + 8:19.5 p
14. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206) + 9:57.9 p
...20. Szabó, Köhler (magyar, Toyota Corolla) + 22:36.7 p

Szombaton négy szakaszt teljesít a mezőny, 115 km gyorsaságival.