Panizzit sérülése sem hátráltatta |
Fotó: EPA |
Nem történt semmi különös, a Panizzi fivérek Gilles vállsérülése ellenére is magabiztosan hozták a kötelezőt. S mivel Grönholm is bizonyította, hogy már aszfalton is fantasztikusan gyors a 206-ossal, a Peugeot ismét, hetedszer is begyűjtötte a maximális 16 pontot.
Még nem világbajnok, zsinórban harmadszor, mert a Ford a zseniális észt Märtin és az ezúttal gyengécske skót Colin McRae jóvoltából 5 pontocskát azért összeszedett, de az lesz, erre mérget vehetünk. Van még három verseny, az Új-zélandi (október 3-6.), az Ausztrál és a Brit rali - a Peugeot előnye 45 pont a Forddal szemben, behozhatatlan.
A Ford meg tuti második a tuti harmadik Subaru előtt (86-46), azaz konstuktőrileg nagyjából minden eldőlt, csupán az arányok, a különbségek változhatnak. Az egyéni versenyben is szinte biztos, hogy Marcus Grönholm 2000 után ismét világbajnoki címet szerez, Richard Burns 23, Colin McRae 24, Gilles Panizzi 26 ponttal van lemaradva. Rajtuk kívül más már nem rúghat labdába, de Grönholm az, aki joggal bízhat a végső sikerben.
Mert a langaléta finn most is kiválóan és magabiztosan ment, hibát nem vétett, csak autója, a turbó döcögött még a futam elején. A címvédő Burns viszont egyszer nagyot hibázott, megzúzta egy kicsit a gépét, negyedik helye viszont arra elég lett, hogy megelőzze McRae-t az összetettben. Panizzi is fordost, a még a motorhiba miatt a negyedik szakaszon búcsúzó spanyol Carlos Sainzot utasított maga mögé - elképesztő a Peugeot fölénye.