McRae nyerte az Akropolisz-ralit

Vágólapra másolva!
A skót Colin McRae nyerte a görögországi Akropolisz-ralit, a világbajnoki sorozat hetedik futamát. A pontverseny 1995-ös győztese idei első sikerét aratta, ötödször diadalmaskodott Görögországban. A felfüggesztés meghibásodása miatt a címvédő Richard Burns a második helyről adta fel - a Peugeot angol pilótája 12 szakasz után alig több mint fél perces hátránnyal követte McRae-t.
Vágólapra másolva!

Az első napon hat szakasz várt a csapatokra, s ebből nem kis meglepetésre a fordos Markko Märtin hármat meg is nyert, ami azt jelentette, hogy az észt a nap végére 50 másodperccel oktatta a mezőnyt.

A nap másik meglepetését a Hyundai okozta. A csapatnál bizonyára minden szakaszt örömkönnyek követtek, ugyanis a belga Freddy Loix rendre az élmezőnyben autózott. Egy gyorsot megnyert, egyszer másodikként, egyszer pedig harmadikként futott be az időmérő pontra. A másik Accenttel a német Armin Schwarz repesztett, olyannyira, hogy szakaszgyőzelem nélkül a negyedik speciál után az összetett második helyén állt.

A nap vesztese Tommi Mäkinen volt, akinek nem tartozik a kedvenc futamai közé a görög, s eztán sem változik ez a viszony. Történt ugyanis, hogy a hatodik gyorson a négyszeres világbajnok egyszerűen elhagyta a kerekét, s így természetesen kénytelen volt kiszállni a küzdelmekből. "Egyszerűen nem hiszem el! Ez már több mint szerencsétlenség. Hihetetlen! Csak azt tudom mondani, hogy Kenyába kell mennünk. Ott tavaly nyert a Subaru, és idén is jó esélyeink vannak" - dühöngött a finn pilóta.

Szombaton újabb hat szakaszt kellett volna teljesíteni (az egyiket törölték a nézők tömege miatt), minden menő átvészelte. Ez meglepetésnek mondható, hisz a görög nem épp a legbarátságosabb pályák közé tartozik. A nyolcadik szakaszt követően még Märtin nyilatkozott nevetve, a kilencediken arcára fagyott a mosoly. Egy defekt következtében nemcsak kicsúszott a kezéből a vezetés, de visszazuhant a kilencedik helyre. Az 57 másodperces előnyből 2 perc 34 másodperces hátrány lett.

Az élre a négyszeres akropoliszi bajnok Colin McRae állt, szintén Forddal ugye. Bár a 27 éves észt fiú megnyerte a nap utolsó, 28,5 kilométeres gyorsát, de csak egy hellyel ugrott előre, mindössze 13 másodpercet faragott a hátrányából.

"Sajnálom Markkót. Rengeteg hely van, ahol defektet kaphatunk vagy megpördülhetünk. Szerencsére mi megúsztuk technikai probléma nélkül. Félperces vezetésünk viszont nem elég a végső győzelemre. Fantasztikus lenne hazavinni innen a tíz pontot, de Burns és Grönholm sem fog ölbe tett kézzel ülni" - mondta a nap végén a skót világbajnok.

A Peugeot két világverőjét eddig nem említettük, a francia csapat hagyományosan nem szerepel jól a görög futamon. Ezúttal viszont szombat délután ötre az összetettben már a második és harmadik helyen autózott Rihard Burns és Marcus Grönholm, hátrányuk csupán 32 és 40 másodperc volt.

Az utolsó napon viszont jócskán hullottak az elit képviselői. A tizenharmadik gyorson Richard Burns 206-osának tört ki a felfüggesztése, majd Alister McRae Mitsubishi Lancerjének ment tönkre a kormányműve. A következő szakaszon Freddy Loix autójának az olajteknője repedt meg, majd nem tudta beindítani az Accent motorját, így a Hyundai hőse befejezte a versenyt. A Panizzi fivérek autójának váltója adta meg magát, ők is az utolsó előtti szakaszon fejezték be a görög futamot.

Végül Grönholm hiába nyert hármat a négy vasárnapi speciálból, kénytelen volt beérni a második helyezéssel, ugyanis Colin McRae taktikusan, biztonsági autózással csak az első helyezés megtartására törekedett, és ez sikerült is a skót klasszisnak. Ezzel ötödször diadalmaskodott Görögországban a '95-ös világbajnok, a futam címvédője, akinek idén ez volt első diadala. (És a pilóták világbajnokságában 20 pontjával már a harmadik helyen áll.) A harmadik helyet szép csendben Carlos Sainz szerezte meg, így a Ford két dobogós helyezést tudhat magáénak, minek eredményeképp a gyári versengésben hozott valamicskét a Peugeot-n.

Akropolisz-rali, végeredmény:
1. C. Mcrae, Grist (brit, Ford Focus) 4:27:43.8 óra (83,9 km/h)
2. Grönholm, Rautilainen (finn, Peugeot 206) + 24.5 másodperc
3. Sainz, Moya (spanyol, Ford) + 1:45.6 perc
4. Rovanperä, Pietilainen (finn, Peugeot 206) + 1:57.6 p
5. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 1:58.6 p
6. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 2:40.1 p
7. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 3:45.8 p
8. Radström, Giraudet (svéd, francia, Citroën Xsara) + 5:08.7 p
9. Schwarz, Hiemer (német, Hyundai Accent) + 5:41 p
10. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Octavia) + 7:17.4 p
11. Delecour, Grataloup (francia, Mitsubishi Lancer) + 7:21.6 p
12. Thiry, Prevot (belga, Peugeot 206) + 9:20.1 p
...14. Eriksson, Thorner (svéd, Skoda Octavia) + 11:38.8 p
...17. Blomqvist, Goni (svéd, Skoda Octavia) + 19:41.4 p

Kovács Iván

Ajánlat: