Vágólapra másolva!
A 2017. március 21-én, a MOM Kulturális Központban megrendezésre kerülő 4. Nemzetközi Sportmenedzsment Konferencia a nagyszabású sportesemények szervezési és üzleti kérdéseivel foglalkozik. A sportipar alakítói megvitatják a jövőt érintő kérdéseket és a legfontosabb szakmai trendeket. Az eddigi három eseményt kiemelkedő érdeklődés követte, hiszen 53 márka képviseletében, 102 előadás hangzott el, melyet 934 résztvevő hallgatott meg.

Kiemelkedő év 2017

A PricewaterHouseCoopers a SportAccord által a sport és az ahhoz kapcsolódó üzleti világ képviselőinek részvételével 2015-ben végzett - nagyszabású sportesemények hatásairól szóló - kutatása szerint a sportvezetők 93%-a szerint

a sportesemények az eseményt rendező város életére hosszú távon képesek pozitív hatást gyakorolni,

ugyanakkor a siker zálogaként említik a korai és integrált tervezést. Az elérhető hasznok sorában az újként épített és a felújított sportlétesítmények (90%), az átépítések és az infrastruktúra fejlesztés (77%), a rendező város ismertsége (75%) és a nemzeti büszkeség (68%) bír a legjelentősebb prioritással.

A 2017-es év rendezvényszervezési szempontból kiemelkedőnek ígérkezik,

hazánk ad majd otthont többek között az Európai Ifjúsági Olimpiának, a Vizes világbajnokságnak, a Cselgáncs világbajnokságnak, a Ritmikus Gimnasztika Európa bajnokságnak.

A Sportmenedzsment konferencia előadói között a sportszféra minden szegmense képviselteti magát.

A tartalom mellett a formai megoldásokra, a közönség bevonódását lehetővé tevő újításokra is figyelünk. Idén lesz egy okostelefonos alkalmazás, aminek segítségével kiterjesztik a konferenciaélményt." - hangsúlyozta Dr. Váczi János, a Hegyvidéki Önkormányzat alpolgármestere.

Dr. Váczi János, Hegyvidék alpolgármestere

Igazi sztárparádé lesz

A rendezvényen Dr. Szabó Tünde, sportért felelős államtitkártól ismerteti

a Magyar Kormány sportfejlesztésekkel és sportmenedzsmenttel kapcsolatos elképzeléseit, terveirit,

továbbá, hogy melyek a legfontosabb tanúságai a nemzetközi sportrendezvények szervezésének.
Nick Kós, a PwC Magyarország vezérigazgatója a sportesemények gazdasági hozadékáról beszél majd.

Szántó Éva, a 2017-es FINA Világbajnokság szervezőbizottságának ügyvezető igazgatója arról tart majd előadást, hogy melyek a sportesemény megrendezése (szervezés és megvalósítás) terén a siker megítélésében szerepet játszó kritériumok.

Városnév - márkanév; Budapest-brand, avagy mi tesz vonzóvá egy várost című kerekasztal-beszélgetés keretében neves szaktekintélyek vitatkoznak majd arról, hogy

a városok fejlesztésében egyre fontosabbá váló marketingeszköz a sportesemények szervezése.

Ezek az események miként fejtik ki hatásukat a rendező térség/régió vonatkozásában gazdasági (közvetlen-közvetett költségek és bevételek; hosszú távú hatások, country-branding hatás), ökológiai (hulladék, zajterhelés, környezeti érzékenység) és társadalmi (sport iránti érdeklődés, identitástudat, sporttudatosság) metszetben.

A konferencián

jelen lesznek a hazai sportszféra legnagyobb szponzorai

közül ketten. A Magyar Telekom és a Mercedes márkát képviselő előadók arról beszélnek majd, hogy miként illeszkedik a márkaépítésbe egy esemény szponzoráció, milyen új marketingelemeket, kreatív megoldásokat érdemes kiaknázni a szponzorációban, s egyáltalán érett-e a sportszféra a marketing típusú együttműködésre.

Iparági konszenzus van azt illetően, hogy piaci értelemben

a futball után a kézilabda tölti be hazánkban a második legnagyobb csapatsportág szerepét.

A magyar hivatásos kézilabdasport üzletileg értékesíthető termékei között található a Final4, amelyre a női klubkézilabdás csúcseseményeként is hivatkoznak. Mekkora ennek az eseménynek az üzleti potenciálja? Erről beszél majd Molnár Viktor, EHF Final4, projekt menedzsere.

Az esemény logója.

Zelcsényi Miklós, a Balatonman, Maratonman, Ultrabalaton főszervezője azt mutatja meg, hogy a nulláról indulva hogyan lehet felépíteni egy prémium-kategóriás rendezvényt.

A konferencia egy igazi sztárparádéval is jelentkezik. Közismert sportolók -

Kovács Katalin, háromszoros olimpiai és 31-szeres világbajnok kajakozó, Nagy Bettina, fitness modell, WBPF Fitness Világbajnok és Szívós Márton világbajnok vízilabdázó

- beszélnek majd arról, hogy hogyan kell ismertséget építeni, a média milyen hozzáadott értéket jelent a sportoló piaci értéknövekedésében.

A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. Az alábbi oldalon olvasható a rendezvény programja.