Vágólapra másolva!
Óriási fölénnyel, a tíz futamból hatot megnyerve Tim Gábor lett a Skoda Octavia Cup pályaautó-versenysorozat idei bajnoka. A magyar pilóta a hét végi, utolsó futamokra 44 pontos előnnyel érkezett Brnóba, és okos versenyzéssel már az első futamon bebiztosította elsőségét. Azt mondta, nagyon szeretne feljebb lépni, álma a túraautó-világbajnokság, de minden a támogatóktól függ.

Tim Gábor 2010 óta a hazai pályaautózás egyik kiemelkedő tehetségének számít, a vanyarci születésű 24 éves pilóta 2006-ban megnyerte a magyar gokart-bajnokságot, majd 2010-ben a Suzuki Swift Kupában kezdte karrierjét – csakúgy, mint évekkel előtte Michelisz Norbert, vagy Kiss Norbert.

Az első évében a legjobb újoncként a harmadik helyet szerezte meg, 2011-ben pedig megnyerte a sorozatot. „Sajnos utána két év nem sikerült jól, mással is próbálkoztunk, az autóval is akadtak gondok, de amikor 2014-ben ismét teljes idényt tudtam menni az akkor RCM Swift Kupára keresztelt sorozatban, ismét első lettem" – mondta az Origónak.

Tim Gábor Forrás: Timgabor.hu

Idén csapatával, az Apex Racingel egy merész lépésre szánta el magát, és benevezett az újrainduló nemzetközi Skoda Octavia Cup sorozatba. Már a hungaroringi nyitányon látszott, hogy jól döntött a menedzsmentjével, hiszen mindkét futamot megnyerte. A Red Bull Ringen már nehezebb dolga volt: ugyan győzött az első versenyen, de a vasárnapi főfutamon a harmadik helyen ért célba.

A harmadik hétvégén számára egy új pályán kellett bizonyítania, a csehországi Most riválisainak hazai terep volt. A nyitófutamon újra a harmadik helyen intették le, másnap aztán megszerezte negyedik győzelmét. A bajnokság szempontjából döntő hétvége a szlovákiai volt, ahol újra legyőzhetetlennek bizonyult, mindkét versenyt megnyerte, és 44 pontos előnyre tett szert a bajnokságban.

Forrás: Timgabor.hu

A szezonzáró csehországi fordulóra már matematikailag is egyszerű dolga volt: 10 pontot kellett szerezni a bajnoki címhez. Nem is kockáztatott, a brnói első futamon taktikusan versenyezve, felesleges kockázatvállalás nélkül harmadik helyen ért célba, és ünnepelhetett.

Ezzel a sikerrel tudtam meghálálni a csapat, a szponzorok, és az utolsó hétvégére mögénk álló magyarországi Skoda támogatását. Anyagilag szinte lehetetlen feladat volt ez az év, és fantasztikus hogy sikerült" – nyilatkozta a verseny után.

Az Origónak azt mondta, ez a siker egyértelműen pályafutása csúcspontja, de azt nem tudja, mi lesz vele jövőre. „Az idei szezonban is szűkölködtünk, ahhoz, hogy feljebb léphessek, még több kell. A pénz beszél, elsősorban a támogatóktól függ minden. Számomra a legnagyobb az lenne, ha elindulhatnék a túraautó-világbajnokságon. Mostantól sok függ a menedzsereimtől is, de megoldást jelentene, ha felkeresne és szerződtetne egy gyári csapat."

Forrás: Timgabor.hu

De hallott már olyan pletykákat is, hogy a Skoda vezetői komolyan figyelemmel kísérték az idei versenysorozatot.

„Az a hír járta, hogy a Skoda is indítana csapatot felsőbb szinten, amelyhez ebből a sorozatból karolná fel a legjobbakat. Ha meglenne az elhatározás, lenne esélyem" – tette hozzá.

Most a szezon végén sem pihen, hiszen 98 százalékban saját pénzből megépített versenyautójával indul kisebb amatőrversenyeken. Úgy gondolja, hogy ha pályán jól versenyez, akkor csak előnyére válik, ha más terepen is tapasztalatokat szerez.

A legjobb győzelmi ráta

A Driverdb.com statisztikája szerint a magyar versenyzők közül Tim Gábornak a legjobb a győzelmi rátája (verseny/végső győzelem). Erre a menedzsment különösen büszke, hiszen ezeket a győzelmeket főként márkakupákban szerezte, ahol a versenyzők azonos feltételekkel küzdenek egymással.

A magyar ranglista élcsoportja:
1. Tim Gábor 46,8 százalék
2. Kiss Norbert 39,2 százalék
3. Bús Edina 35,4 százalék
4. Wéber Gábor 27,3 százalék
5. Balogh Bence 23,5 százalék