Vágólapra másolva!
A WTCC sorozat túl van a világbajnokság kétharmadán, Michelisz Norbert szerint vegyes a kép. Nem fejlődtek annyit, mint szerettek volna, viszont a nyakukra nőtt a Lada és a Chevrolet. Egyre kevesebb az olyan szituáció, amit utólag másképp oldalan meg, de azért akadnak. Értékelő. 

Ami az utolsó versenyt illeti, eredményes hétvégén van túl Michelisz Nobert: a Zengő Motorsport pilótája a túraautó-világbajnokság portugáliai helyszínén az első futamban a harmadik, a másodikban pedig a negyedik helyen végzett.

A Vila Realban rendezett városi verseny első felvonásán hatalmas melegben Michelisz a negyedik pozícióból remekül rajtolt Honda Civicjével, az első kanyarba már harmadikként fordult be, ám - amint az az istálló beszámolójából kiderült - ennél több izgalom nem történt. A magyar pilóta magabiztosan szerezte meg a dobogós helyezést, amivel összetettben feljött a negyedik helyre, a második futamot pedig a negyedik helyen zárta.

Elégedett is, meg nem is

"Ha összességében, pályaélmény, saját teljesítmény és hangulat alapján kellene értékelnem az eddigi versenyeket, akkor nálam a Hungaroring és Vila Real jelenti a csúcsot. A legutóbbi portugáliai hétvége azért, mert szerintem ott nyújtottam a legjobb teljesítményt eddig, ugyanakkor még ezzel is nehéz überelni a magyarországi futamgyőzelmet és a fantasztikus hangulatot" - értékelte saját weboldalán Michelisz az évadot, amelytől saját bevallása szerint egy kicsit többet várt.

Michelisz Norbertnek a Hungaroring jelentette idén a csúcsot Forrás: Farkas Péter (Origo)


"Hogy elégedett vagyok-e a szezon eddigi részével? Igen is, meg nem is. Nem vagyok elégedett, mert a téli tesztek után arra számítottam, hogy ütőképesebbek leszünk a Citroënek elleni harcban, hogy többször tudunk majd önerőből futamgyőzelmekért, első futamos dobogós helyezésekért, illetve időmérős Q3-as szereplésekért küzdeni.

Sajnos ezekből a várakozásaimból szinte semmi sem valósult meg"

- írja a pilóta.

Michelisz már az első versenyhétvégén Argentínában szembesülte azzal, hogy bár a Honda érezhetően javult tavalyhoz képest, ennek a mértéke nagyjából azonos volt a Citroën fejlődésével, így a különbség stagnált a két márka között. Ehhez jött még az, hogy a Lada új autója beváltotta a hozzá fűzött reményeket és a Chevrolet is nagyot lépett előre, főként a motorfejlesztésének köszönhetően, ezért már nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy a Honda a második erő a Citroën mögött.

Kihozták a maximumot

Ennek ellenére a magyar pilóta elégedett a szezonjával, "mert úgy érzi, hogy egy-két apró hibát leszámítva a saját lehetőségeikből eddig kihozták a maximumot."

Michelisz összetettben az ötödik helyen áll négy versennyel, azaz nyolc futammal a sorozat vége előtt. A WTCC mezőnye másfél hónap múlva Japánban folytatja a versenyzést, majd Kínába, Thaiföldre, végül Katarba utazik.