Vágólapra másolva!
A hétvégén rendezik a kamion-Eb idénynyitó futamát Valenciában. Új pályán, új körülmények közt, új pontrendszerrel.

Az elmúlt évek talán legizgalmasabb szezonnyitója jön, ugyanis az MAN gyár kiválásával idén először nem volt közös teszt a top pilóták számára, így nem lehet tudni, ki hol tart a fejlesztésekkel, mennyit gyorsultak tavalyhoz képest.

Kiss Norbert, az OXXO Energy Truck Race Team Európa-bajnoka mindezekkel együtt bizakodva utazott el Valenciába: "Bízom magunkban, a csapatban és a kamionban, hiszen egész télen azon dolgoztunk, hogy egy stabil, megbízható, és továbbra is rendkívül gyors versenykamiont építsünk. Legnagyobb riválisainkról, a két háromszoros Európa-bajnokról annyit tudunk, hogy Jochen Hahn egy teljesen új kamiont épített, Antonio Albacete viszont 'csak' átépítette a kamionját, de ezek hogyan sikerültek, az majd szombaton fog kiderülni."

Kiss már koncentrál Forrás: BIZET DESIGN/Zoltan_Bush

"Az Eb-cím megvédése a cél, ez nem kérdés, ami nem lesz könnyű, de eddig egyik évünk sem volt az - folytatja a hatszoros magyar bajnok autóversenyző. - Idén mi megyünk az 1-es rajtszámmal, ráadásul hazai közönség előtt is, a Hungaroringen, ami számunkra a legjobban várt pillanat ebben a szezonban."

Új helyszín lesz az idénynyitónak otthont adó valenciai pálya is: "Gyalog már végigmentem pár éve, azt gondolom, a vonalvezetése, és a pálya jellege kedvező számunkra, feküdni fog nekünk, de ahogy tavaly is csak tizedek döntöttek a pole-ról, most sem lesz másképp, szoros csatát várok hétvégén."

Új szisztéma

Az idei év egyik nagy kérése a pontozás megváltoztatásának hatása lesz. A Truck Race-en szombaton és vasárnap is két-két futamot rendeznek, az elsőre az időmérő alapján állnak fel a pilóták, és a futam végén az első 8 helyezettet megfordítják a második futamra, vagyis az első majd a nyolcadik helyről rajtolhat, a második a hetedikről,és így tovább, aki pedig nyolcadik lett az első futamon, az élről vághat neki a másodiknak.

Eddig a második futamon kevesebb pontot kaptak a pilóták, hiszen hátulról tették előre a lassabb versenyzőket, de idén ezt megváltoztatta az FIA, és mindkét futamért ugyanannyi pontot kapnak a versenyzők, ami pilóták számára egy teljesen új taktikát eredményezhet:

Ez még a tavalyi verda Forrás: BIZET DESIGN/Zoltan_Bush

"Nem tudom, mit fog hozni az új pontrendszer - mondta Kiss -, hiába számolták ki, hogy ha tavaly is így lett volna, akkor is én nyerem az Európa-bajnokságot, mert akkor még senki nem taktikázott emiatt. De most, egy első futamos nyolcadik hely aranyat fog érni, mert ha a pole-ból megtartja vezető helyét, annyi pontot kap, mint aki megnyerte az időmérőt majd az első futamot. Egyetlen előnye lehet, hogy a második futamokon a hátulról érkező top pilóták mindenképp próbálnak majd előre törni, hiszen míg tavaly csak 1-1 pontot jelentett egy előzés, most sokkal többért harcolhatnak, s ez a nézőknek látványos csatákat hozhat."

A csapat már úton van Valenciába, ahol pénteken indul a program, amikor is szabadedzés lesz a pilóták számára, majd szombat reggeltől elkezdődik a harc a 2015-ös Európa-bajnoki címért.

A hétvége programja

április 25, szombat:
09.00 1. szabadedzés 20'
10.25 2. szabadedzés 20"
12.00 időmérő 35' - élőben közvetítjük chat-en keresztül!
14.15 1. futam (11 kör)
16.30 2. futam (11 kör)

április 26, vasárnap:
08.30 Warm up 15"
09.30 időmérő 35' - élőben közvetítjük chat-en keresztül!
12.35 1. futam (11 kör)
15.15 2. futam (11 kör)