Vágólapra másolva!
Az UNIQA Sandlander Team autós egysége, a Sebestyén Sándor, Bognár József, Dambinbaljir Jargalsaikh trió feladta a 2015-ös Dakar-ralit.

A csapat közlése szerint egy benzinkút bánt el velük, ugyanis a 11. szelektív rajtja előtt tankoltak, és az első vizsgálatok szerint szennyezett, benzinnel kevert gázolaj került a T2-es Toyotába. Ugyanúgy, ahogy a szervizautóba, amely szintén tönkrement.

A versenygép a szakasz elején, a szervizjármű az országúton, szinte ugyanannyi kilométert megtéve, nagyjából azonos időben állt meg. A Toyota beindítása után folytatták az utat a tábor felé, és nagy küzdelem árán, alig 40-50 kilométer/órás átlagsebességgel a 371 km-es szelektív több, mint feléig el is jutottak, de ott már annyira tarthatatlanná vált a helyzet, hogy kénytelenek voltak lejönni a szakaszról - áll a közleményben.

A kocsi motorját a nem megfelelő minőségű üzemanyag tönkretette, és mivel a Dakaron szinte mindent lehet cserélni, csak motorblokkot nem, így a magyar-mongol egység nem folytathatja a versenyt. Pedig, már csak három nap volt hátra a célig.

Sebestyénék a legnehezebb szakaszokon már túl voltak Forrás: maindruphoto.com/Michel Maindru

„Ez katasztrófa! – kezdte Sebestyén Sándor, akit hajnalban vontattak be a saltai célba. – Rossz minőségű üzemanyag kerülhetett az autóba, csak ezt tudom elképzelni, mert egyébként eddig minden normálisan működött. A motorunk egyik pillanatról a másikra leállt és nem akart újra indulni. Néhány órával később végül mégis folytathattuk, de a szennyezett gázolaj miatti befecskendezési probléma eredményeként a motor felrobbant."

Sebestyén szerint a V8-as blokk oldalán ökölnyi lyuk tátong, elfolyt az összes motorolaj, így fel kellett adniuk a Dakart. "Pedig, végre elértünk Argentínának ezen részéhez, a sokkal nehezebbnek számító terepviszonyokat leküzdöttük az elmúlt másfél hétben, aztán tessék, három nappal a vége előtt így jártunk. Csalódott vagyok, nem tudom még, hogyan dolgozzuk fel a történteket. A táborba érve is egyfolytában azt számolgattuk, hogyan maradhatnánk versenyben, sajnos azonban a szabályzat tiltja a motorcserét, egyéb úton pedig nem orvosolható a probléma" - nyilatkozta Sebestyén Sándor.

Az autósoknál továbbra is a katari Nasszer al-Attijah, míg a motorosoknál a spanyol Marc Coma áll az élen összetettben.

Eredmények, 11. szakasz, Marathon/Salta-Termas Rio Hondo, 194 km:
autósok:
1. Nasszer al-Attijah (katari, Mini) 1:53:10 óra
2. Orlando Terranova (argentin, Mini) 27 mp hátrány
3. Giniel de Villiers (dél-afrikai, Toyota) 39 mp h.
az összetettben:
1. al-Attijah 37:12:47 óra
2. de Villiers 29:01 p hátrány
3. Krzysztof Holowczyc (lengyel, Mini) 1:28:49 ó h.

motorosok:
1. Joan Barreda (spanyol, Honda) 3:26:33 óra
2. Paulo Goncalves (portugál, Honda) 17 mp hátrány
3. Ivan Jakes (szlovák, KTM) 1:35 p h.
az összetettben:
1. Marc Coma (spanyol, KTM) 41:43:03 óra
2. Goncalves 5:12 p hátrány
3. Toby Price (ausztrál, KTM) 31:43 p h.