Vágólapra másolva!
Imádja, ha vadászrepülővel vagy műrepülővel reptetik, ugrott már tandemet, minden versenyen kockára teszi az életét, mégsem tartja magát őrültnek Sebastien Loeb. A kilencszeres ralivilágbajnok az idén a túraautó-világbajnokságban szerepel, ahol első évében a második helyen áll, a hétvégén pedig a Magyar Nagydíjon versenyez. Interjú.

Már tesztelte a Hungaroringen a Citroent. Mi a véleménye a pályáról?

Nem gyors, de rendkívül technikás. A mi autónknak nagyon fekszik.

Michelisz Norbert személyében magyar ellenfele is van a WTCC-ben, mennyire ismeri őt?

Nem nagyon, hiszen még csak most csöppentem bele ebbe a világba, de amellett, hogy nagyon gyors, sportszerű pilótának is tűnik.

A raliban az idő ellen versenyez az ember, milyen volt áttérni a WTCC-be, ahol autók az ellenfelek?

Valóban nem egyszerű az, amikor valaki mögött mész, és egy kanyar előtt például hamarabb fékez, mint ahogy te tennéd, és erre is kell figyelned. De az is nagyon nehéz nekem, amikor mögötted jön valaki, és közben a tükröt kell nézegetned, hogy vajon megpróbál-e a kanyar előtt megelőzni, ebben sokat kell fejlődnöm.

Loeb önkritikus magával szemben Forrás: AFP


Az Origónak Michelisz korábban azt mondta, hogy szerinte a teszteken azt is tanulta, hogy hogyan kell előzni.

Bár a teszteken valóban gyakoroltam, de a versenyen lehet igazán fejlődni ebben, és nekem sokat kell még tanulnom az előzésekről is. Egyébként tavaly GT-versenyeken már előzgettem, ami nagy segítség volt, de az tény, hogy az egyik legehezebb feladat nekem a WTCC-ben az, amikor forgalomban vezetek.

A Citroen messze a legjobb autó most a WTCC mezőnyében, kihívás egy kilencszeres ralivilágbajnoknak, hogy olyanokat győzzön le, akik jóval lassabb autóval mennek?

Mindig kihívás az, ha valaki ellen versenyzel. Eddig valóban a mi autónk volt a leggyorsabb, de a Hungaroringen a büntető súlyrendszer miatt 60 kilóval nehezebbek leszünk, mint a többi autó, így vélhetően nem lesz olyan könnyű dolgunk, mint eddig. Egyébként a két csapattársam, Muller és Lopez talán a mezőny legjobb pilótái, őket legyőzni pedig óriási kihívás.

Rali, Forma-1, Pikes Peak, most WTCC, számos technikai sportot kipróbált már, van még valami a bakancslistáján?

Most csak a WTCC-re koncentrálok. Ez teljesen lefoglal, rengeteg dolgot kell tanulnom, ami rendkívül boldoggá tesz. Ha valamikor váltok, akkor egy teljesen más versenyt fogok választani, mondjuk a Dakart, de egyelőre ez még nem foglalkoztat.

Sokat tananyagot ad Loebnek a WTCC Forrás: AFP

Mi volt a legjobb autó, amit vezetett?

Ez attól függ. Nagyon sok különleges kocsit vezettem már, de ha a versenyautókat nézzük, akkor természetesen a Forma-1-es Red Bullt kell mondanom. A Citroen raliautója is lenyűgöző volt, főleg, amikor az ember nagy sebességgel ugrat át egy-egy bukkanón.

Volt már halálfélelme versenyzés közben?

Nem szoktam félni. De minden versenyen úgy ülök autóba, hogy tudom, hogy mi következik. Ezeket a veszélyes sportokat csak úgy lehet űzni, hogy mentálisan az ember előtte tökéletesen felkészíti magát.

Melyik volt a legnagyobb balesete?

Görögországban 2009-ben hatalmasat buktunk, de egyszer Németországban teszt közben is estünk egy nagyot.


Sokan azt mondják, hogy az autóversenyzők őrültek. Kiéli az efféle vágyait az autósportban, vagy kellenek az őrültségek a mindennapokban is?

Ugrottam már bungee jumpingot, tandemet, és nagyon szeretem a repülőket, műrepülővel és vadászrepülővel is elvittek már egy-egy körre. A magánéletben viszont nem hiszem, hogy őrült lennék, inkább nyugodt és türelmes vagyok, de ha lehetőség adódik arra, hogy kipróbáljak valami újat, arra nem szoktam nemet mondani.

A hungaroringi versenyhétvégét az Eurosport élőben közvetíti.