Vágólapra másolva!
A még versenyben lévő magyar autós egységek közül mindegyik célba ért a Dél-Amerikában zajló Dakar-rali csütörtöki, 12. szakaszán, a chilei Fiambalá és Copiapó között, noha több technikai gondja is volt mindenkinek.

A legjobb a Szalay Balázs, Bunkoczi László duó, amely összetettben a 24. helyen áll. Két szakasszal a zárás előtt a Sebestyén Sándor, Bognár József kettős a 69., a Pócsik László, Farkas Nándor, Szaller Zoltán trió pedig a 70. pozícióban tanyázik. Szalayék technikai gondokkal küzdöttek a katedráldűnéken, előbb probléma volt a töltéssel, rázott a kormány, majd kiderült, hogy valami gond van a hátsó futómű beállításával is, mert folyamatosan felütött az autó hátulja.

"A dűnéken ez még nem jelentett akkora gondot, sőt, ott olyan jól felvettük a tempót, hogy még az egyik Mini sem tudott megelőzni, de aztán keményen felütött egy szikla, és elvágta a fékcsövet. A kiszáradt folyómederben, a hatalmas kövek között mindössze második sebességi fokozatban tudtunk haladni. Idegőrlő volt" - mondta Szalay Balázs, akit nagyon meglepett, hogy a gondok ellenére a 27. helyet szerezte meg a szakaszon.

Forrás: Opel Dakar Team/Dakar.hu
Szalay Balázs


"Egyáltalán nem mentünk gyorsan, sőt, mivel szerettük volna egy darabban behozni a kocsit a táborba, kifejezetten óvatosan közlekedtünk. Ezért is lepett meg a viszonylag jó helyezésünk. Ha a saját tempónkat tudjuk autózni, lehettünk volna sokkal, de sokkal előrébb is" - tette hozzá a 12. Dakarján induló pilóta, aki utóbb azt is elárulta, a töltésgondok úgy oldódtak meg, hogy két akkumulátor van az autóban, és amikor egy kerékcsere után nem indult be az autó, a tartalék akkumulátort vették elő.

A legnehezebb napnak nevezték a Sandlander Team versenyzői a Dakar 12. szakaszát, ahol Sebestyén Sándor szerint mindenki 15 évet öregedett. A pilóta a célban bevallotta, hogy nagyon izgult, mert tavaly ezen a szakaszon estek ki. "Nagyon fárasztó volt, mindenki keményen megdolgozott a célba érésért" - összegzett Sebestyén, hozzátéve, hogy a homokban a vártnál lassabban tudtak haladni és a végére majdnem kifogyott a gázolajuk is.

Pócsik László is úgy vélte, hogy eddig ez volt a legnehezebb nap. "Maga a szelektív kedvemre való volt, sok-sok homok volt benne, közte hatalmas katedráldűnék, és ezen túlmenően is kellően változatosnak tartottam."

Forrás: Sandlander Press
Sebestyén Sándor


A két csapatot hátráltatta, hogy megérkeztek a technikai problémák. Sebestyén Sándor autóján kiszakadt a hátsó lengéscsillapító, megszűnt időszakosan a kormányszervó, részlegesen az összkerékhajtás. A bajokkal összefüggésben Pócsik László köszönetet mondott Darázsi Zsoltnak a sportszerű hozzáállásért, az Opel Dakar Team kamionosa ugyanis kisegítette honfitársait a pályán némi olajjal.

A versenynap után Szaller Zoltán is elszántan nyilatkozott, mint mondta, még két nap van, ha kell, a hátán viszi be a két Toyotát a célba. "Kicsit elfáradtam, hátul, a tengelyen ülve egy kicsit nehezebb, minden jobban billen és csúszik, de nagyon jókedvűek vagyunk" - mondta Szaller.

A versenyzők pénteken Copiapó és La Serena között 735 kilométert teljesítenek, a szelektív szakasz távja 441 kilométer lesz. A verseny szombaton zárul Santiagóban.