Válogatott publikációk

Vágólapra másolva!
 
Vágólapra másolva!

Rényi A.: A testek világlása: Hermeneutikai tanulmányok, Budapest, Kijárat Kiadó, 1999.

Rényi A. (szerk.): A "Michelangelo"-paradigma a művészettörténetben: stílustörténet, ikonológia, hermeneutika, Budapest, Enigma Kiadó, 2002.

Bätschmann, O., Rényi A., Bacsó B. (fordítás): Bevezetés a művészettörténeti hermeneutikába, Budapest, Corvina, 1998.

Rényi A.: Drámai jelenlét és emberi érvényesség: Rembrandt korai Júdás-képe és a festett színpad dramaturgiája, In: Világosság, 1984. 6: 156-164.

Rényi A.: Ironikus apokalipszis: Adalékok Kondor kései "ikonográfiai stílusához", In: Művészet, 1984. 8: 20-25.

Rényi A.: A rendbeszedett esztétika, In: Magyar Filozófiai Szemle, 1986. 1-2: 252-258.

Rényi A.. A mítosz képétől a kép mítoszáig: Kísérlet egy Kondor-rézkarc képhermeneutikai értelmezésére, In: Művészettörténeti Értesítő, 1988. 1-2: 1-16.

Rényi A.: Ästhetische Erfahrung und kunstgeschichtliche Hermeneutik. Ein Versuch, Rembrandt's Drei Kreuze als Radierung zu deuten, In: Acta Historiae Artium, 1990-92: 93-108.

Rényi A.: Die Versuchung der Moderne. Ein Beitrag zur Genese der Postmoderne, In: The Subject in Post-modernism, Ljubljana, Vol. II., 1990: 165-180.

Rényi A.: From 'Exact Science' to Criticism: Changes of Paradigms in 20th Century Art History, In: Le Grandi correnti dell'estetica novecentesca, Guerini Studio, Roma-Siena, 1991: 320-327.

Rényi A., György P., Turai H. (szerk.): "Vihar előtt": A történeti festészet mint a sztálinizmus képzőművészetének magyar paradigmája, In: Sztálinizmus és kultúra, Budapest, Corvina, 1992: 34-44.

Rényi A., György P., Turai H. (szerk.): Historical Painting as a Hungarian Paradigm of Stalinist Art, In: Art and Society in the Age of Stalin, Budapest, Corvina Books, 1992: 38-49.

Rényi A.: A filosz és a táncos: Posztmodern lakoma, In: Fordulatok, Hungarian Theatres, Budapest, Vol. II, 1992: 303-322.

Rényi A.: Múzeum és budoár: Művészettörténeti adalékok "modern" és "posztmodern" geneziséhez, In: Új Művészet, 1992. 7: 42-85.

Rényi A.: In memoriam Bódy Gábor: Egy videomű anatómiája, In: ABCD Multimédia Magazin, 1995. 4.

Rényi A.: A dekonstruált kegyelet: Jovánovics 1956-os emlékműve és a posztmodern szobrászat, Holmi, 1995. 10: 1405-1431.

Rényi A.: Parcel 301, In: Ikon Publishing, Budapest, 1995.

Rényi A.: Tragikum és idolátria, In: Ellenfény, 1997. 2: 7-11.

Rényi A.: Dionüzosz tükre: Derek Jarman erotomán hermeneutikája és a Caravaggio-kihívás, In:Metropolis, 1997. Autumn: 86-100.

Rényi A.: A tékozló tekintet: Kísérlet egy kései Rembrandt-mű képhermeneutikai értelmezésére, In: Enigma, 1998. 14-15: 95-132.

Rényi A.: Kényszerképlet - a Picasso-összeesküvés, In: Mancs, 1998. 24.

Rényi A.: A képbe vesző tekintet: Caravaggio: Nárcisz, In: A testek világlása. Hermeneutikai tanulmányok, Budapest, Kijárat Kiadó, 1999: 9-50.

Rényi A.: A testek világlása: A tánc mint plasztikai művészet és a nehézkedés hermeneutikája, In: A testek világlása: Hermeneutikai tanulmányok, Budapest, Kijárat Kiadó, 1999: 235-288.

Rényi A.: A gravitáció mint létmetafora: Egy motívum a kései Rilke költészetében, In:
Enigma, 1999. 20-21: 18-35.

Rényi A.: A légből kapott monumentum, In: Mozgó Világ, 2000. 2: 99-113.

Rényi A.: A kódok és a tánc: Marie Chouinard és Bozsik Yvette Tavaszi áldozata, In: Ellenfény, 2000. 1-2: 44-52.

Rényi A.: Rembrandt Abused, In: Rembrandt as a Battlefield, The Hebrew University of Jerusalem - University of California Press, 1999.

Rényi A.: Die Schwierigkeit der Schwere. Gravitation als Seinsmetapher in der Poesie des späten Rilke, In: Philosophia Hungarica. Profile zeitgenössischer Forschung in Ungarn. Hrsg.v. W. Hogrebe, Königshausen & Neumann, Würzburg, 2001: 295-307

Rényi A.: A pávakör négyszögesítése, In: Ellenfény, 2001. 3: 44-52, 22-26.

Rényi A.: Az áttetsző bölcs: Rembrandt: Szent Jeromos itáliai tájban, In: Bárdos J. (szerk.): Dombormű: Esszék, tanulmányok Poszler György 70. születésnapjára, Budapest, Liget, 2001: 314-330.

Rényi A.: A Mandarin-paradigma, In: Élet és irodalom, 2001. június 15: 15-17.

Rényi A.: A holtpont igézete: Adalékok Caravaggio testfelfogásához és "naturalizmusának" képi szintaxisához, In: Enigma, 2001. 30: 5-19.

Rényi A.: A banalitás kontúrjai, In: Színház, 2002. július: 36-42.

Rényi A.: Sem ünnep, sem áldozat, In: Balkon, 2003. 4: 27-29.

Rényi A.: A retrorika terrorja: A Terror Háza mint esztétikai probléma, In: Élet és irodalom, 2003. július 8: 15-17.

Rényi A.: A távolság megfestése, In: Várfok Galéria, Budapest, 2003.

Rényi A.: Egy kosár gyümölcstől a Gyümölcskosárig: A Fenomén és mű című tanulmánykötet olvasása közben, In: Vulgo, 2004. V. 1: 140-154.

Rényi A.: A csendélet színpadai, In: Színház, 2004. augusztus: 12-14.

Rényi A.: A technika igazsága: Képhermeneutikai reflexiók az Albertina Rembrandt-kiállításáról, In: Új Művészet, 2004. augusztus: 20-23.

Rényi A.: Az ékesszóló kép: Adalékok Rembrandt prédikátorportréinak retorikájához, In: Új Művészet, 2004. november: 4-8.

Rényi A.: A művészettörténeti megértésről, In: Világosság, 2004. 5: 79-82.

Rényi A., Rényi Á.: Történetnélküliség és sorstalanság: A Terror Háza és a Páva utcai emlékközpont holokauszt-kiállításairól, In: Élet és Irodalom,. 2005. XLIX. 2: 10-12.

Rényi A., Bárdos J. (szerk.): Az értelmező tébolya: Bayreuth-i emlék, In: Parlando, Budapest, Atlantisz, 2005: 41-50.

Rényi A.: Test és tér között: Giacometti és a nehézkedés hermeneutikája, In: A tér a szobrászatban - a szobrászat tere, Budapest, Műcsarnok, 2005: 7-19.

Rényi A., Vince M. (szerk.): Befejezett jelen, In: Kor-képek, Budapest, MTI, 2005, 18-23.

Rényi A.: Az elfojtott pátosz formulái - Aby Warburg Rembrandtról: kultúratudomány és recepcióesztétika, In: Enigma, 2005. XII . 46: 77-135.