A társulat alapítója, művészeti vezetője és koreográfusa Édouard Lock legújabb szellemi terméke a hagyományos elemeket a modernitással ötvöző Amjad. A show-műsor, mely áprilisban az ottawai Nemzeti Művészeti Központban debütált, olyan klasszikus forrásokból táplálkozik, mint Csajkovszkij híres romantikus balett darabjai, a Hattyúk Tava és a Csipkerózsika.
Csajkovszkij művei a zenében kevésbé jártas közönség számára is ismerősen csengenek. Olyan közös kulturális alap az orosz mester munkássága, melyre számos modern táncművész és zeneszerző épített már az évek során. És hogyan kerül a képbe a keleties hangzású "Amjad" szó? Nos, az Amjad valójában egy Közel-és Távol Keleten egyaránt gyakori név, mely utalhat férfire és nőre is. Maga a szerző ugyanis Casablancában született, és csak három éves korában került Kanadába, etnikai gyökerei tehát az arab kultúrához kapcsolódnak. A balett romantikus aranykorában az emberekben erős nosztalgia élt a távoli, az egzotikus és a különleges iránt, ezért a kor művészei - élükön Léon Bakst orosz festővel - nagy előszeretettel nyúltak orientális témákhoz. S ahogyan a romantika fő stílusjegye a szélsőségesség és a végletek intenzív kifejezési módja, úgy kéjeleg maga Lock is a test extrém és absztrakt entitásként történő újrafelfedezésében. A legismertebb francia napilap, a Libération így ír erről: "Mr. Lock célja a test megszabadítása minden funkcionalitástól, egészen az absztrakcióig, ahogy a Romantikus ballett is teszi."
Édouard Lock az évek során ragaszkodott ahhoz, hogy a zene mindig élőben, a színpadon csendüljön fel. Úgy gondolja, hogy az előadás voltaképpen a zene és a tánc összhangjából születik, így a hatás elmarad, ha a kettőből valamelyik elem hiányzik. A zenészek egyébként is táncolnak; hiszen mozogniuk kell ahhoz, hogy hangokat hívjanak elő élettelen tárgyakból - állítja a koreográfus. Modern, kísérleti elektronikus hangszerek bevetése mellett az eredeti Csajkovszkij műveket Gavin Bryars zeneszerző gondolta újra, majd a teljes zenekarra készült művet kamarazenére adaptálta.
Persze a show leghangsúlyosabb eleme tagadhatatlanul a tánc, ezért az Amjad előadásához a társulat világhírű balett táncosokat szerződtetett. Andrea Boardman például a kanadai balett intézet első táncosaként állt színpadra csaknem tíz éven át, s már éppen visszavonulni készült, amikor Lock felvetette a közös munka lehetőségét. A Nemzetközi Shanghai Balett Verseny 2004-es győztese, Xuan Cheng pedig ma már szintén La La La Human Steps-tag. A kortárs tánc ismerete mellett az is szükséges volt a fellépőgárda kiválasztásakor, hogy a szereplő átfogó klasszikus előképzettséggel is rendelkezzen. Cheng éveken át alakította a Hattyúk tavának címszerepét hazájában, Kínában, de a többi előadó is komoly múltra tekint vissza a klasszikus balett világában.
A vizuális élményanyagról Armand Vaillancourt kortárs szobrász gondoskodik, aki már nem először készít díszletet a La La La számára.
Természetesen a legnagyobb kihívás az, hogy a kortárs tánc szerelmesi és a klasszikus balett elkötelezett hívei is elfogadják és élvezzék a darabot. Lock amolyan íratlan szerződést kötött állandó közönségével, miszerint ő ugyan kedvére próbálkozhat újdonságokkal, a nézők viszont ennek fejében bármikor otthagyhatják az előadást, ha a produkció nem tetszik nekik. Nos, az elmúlt fél év La La La Human Steps-turnéjának tapasztalata nem azt mutatja, hogy a világ tánc-és zene kedvelői mereven elzárkóznának Lock mester "agymenéseitől"!