Vágólapra másolva!
Amikor a trance kezdeti korszakáról, illetve a korszak vezető előadóiról esik szó (a 1991 és 1995 közötti időszakról van szó), egyértelmű, hogy a német szcéna sokkal fontosabb szerepet töltött be a stílus kialakulásakor, mint például a britek, ráadásul hollandokról ekkor még szó sincs). Az egyik legfontosabb személy ebben a folyamatban egy valódi kreatív géniusz, Oliver Lieb. A Trancetream/Trancespotting cikke.
Vágólapra másolva!

Vannak, akik ebben a kérdésben sem képesek levetni dj-fétisüket, és olyan neveket dobálnak be, mint Sasha vagy Paul Oakenfold.

Ám nyilvánvaló, hogy az ő produceri munkásságuk egyáltalán nem tekinthető különösebben fontosnak (és ugyanilyen nyilvánvaló, hogy lemezlovasként viszont nagy szerepük volt a trance terjedésében). Olyanok is vannak, akik még mindig meg vannak győződve arról, hogy a trance-zenét valamikor '97-'98 tájékán találták föl Hollandiában.

A frankfurti illetőségű Oliver Lieb idén már a harminckilencedik évét tapossa, és már tizenkilenc éve, hogy első kiadványát levehette a lemezboltok polcairól. Tizenéves korától basszusgitárosként tolta különböző funk-soul-dzsesszbandákban, mielőtt végképp az elektronika vizeire evezett volna.

Brutális mennyiségű kiadvány fűződik a nevéhez, trillió álnéven. Lieb néven általában remixeket jegyzett, olyan előadóknak készített átiratokat, mint Illuminatus, Humate, Energy 52, Push, System F, Cygnus X, Yello, Lazonby, Kamaya Painters, Resistance D, Faithless, Tiësto, Paul Oakenfold, Schiller...

Amikor olyan ultrakommersz projektek remixelésébe is belenyúlt, mint Mark'Oh, dj Sammy, Sylver, Snap, vagy a Sparks, valahogy akkor is hozta az underground hangzást. Így képes volt abszolút elfogadhatóvá varázsolni még a leglelketlenebb pénzeszsák-típusú nótákat is.

Halloween Liebbel

Az úriember könnyedén mozog az elektronikus zenei stílusok között, bár kétségtelenül a technóhoz közeli hangzások álltak leginkább közel a szívéhez. Több "alias" alatt prezentált zenéket, ezek között olyan oszlopos projektekkel is számolni kell, mint a Paragliders, az LSG, a Spicelab, a Java, vagy a Mirage.

Oliver Lieb neve összeforrt a Superstition kiadóval. A label szerepét az adott korszakban körülbelül úgy lehetne érzékeltetni, hogy olyan fontos volt, mint ma az Anjunabeats, az Armada és a Black Hole összesen és a sublabelekkel együtt. Sajnos, mára már csak emlék a Superstition, bár az oldal még működik, és papíron nem is szűntek meg, évek óta inaktivitásba süllyedt az egész projekt.

Ha kíváncsi vagy, hogy milyen zenékkel erősítette Oliver Lieb a trance-szcénát, akkor a teljes cikket itt olvashatod.

Trancetream.fm