A trance angyalai végre Budapesten - Above&Beyond-nyertesek

Vágólapra másolva!
Klasszikus, manapság mégis új erőre kapó műfaj hódít már nálunk is. Anglia jelenleg legfelkapottabb elektronikus ifjai trance-zenét játszanak: az Above&Beyond péntek este Magyarországra, a műfajt felkaroló óbudai Blade-be érkezik, a harmadik Budapest Trance Central-partyra. A Madonnát és Didót is új slágerré remixelő formáció most új, Tri-State című nagylemezét mutatja be a közönségnek. Megvannak a nyertesek.
Vágólapra másolva!

Az Above&Beyond formációt csak úgy emlegetik, mint Anglia legtehetségesebb elektronikus zenei tehetségét. Párjukat ritkító saját szerzeményeik mellett Madonnának és Didónak készített remixeik, a BBC 1-nek készített műsoruk - utóbbit egész konkrétan ez elmúlt év legjobbjának szavazta meg a közönség. A trió március elején jelentette meg első szerzői albumát Tri-State címmel. Ezzel turnéznak most szerte a világon, minek keretében Magyarországra is eljutnak. A lemezbemutató helyszíne nálunk a Blade klub, május huszonhatodikán. A szervező Budapest Trance Central és a hazai trance-es netrádió, a Trancetream.fm csapatának sikerült összehoznia egy interjút Jonoval, Tonyval és Paavóval még a fellépés előtt, hogy a debütáló album kulisszatitkairól meséljenek.

A Tri-State olyan albumnak tűnik, mellyel nem csak az odaadó rajongóitoknak okoztok örömet, hanem minden elektronikus zene iránt érdeklődő embernek szól. Ez végig szempont volt?
Tony:
Elsősorban olyan lemezt szerettünk volna csinálni, ami a saját elvárásainknak megfelel. Az a helyzet, hogy elég széles a zenei ízlésünk, és ez jót tett a dolognak. Szóval, mindig ez a cél, csinálni valamit, ami önmagában is jó, nem csak úgy valakinek tetszik. Az album készítésénél elsősorban a dalokból indultunk ki. A felvételek nagy része a kételkedésről szól. Arról az alapvető emberi érzésről, amit állandó döntésképtelenségnek nevezünk. Szinte mindeki találkozott már ezzel. Vajon ő a számomra megfelelő ember? A megfelelő úton járok? És így tovább...

Rengeteg klubhimnusz van már a hátatok mögött, sokan ismernek így benneteket. Miben különbözik az a folyamat, ahogy egy ilyen slágert összeraktok attól, ahogy egy album készül?
Jono:
Egy album elkészítése nagy szabadságot ad. Nem kell azon gondolkodnod, hogy hogyan tartod az embereket mozgásban a táncparketten. Egész egyszerűen csak a zenére koncentrálsz. De biztos vagyok abban, hogy akik szeretik a számainkat a klubokban, azok ezt is szeretni fogják. Azt remélem, hogy az első olyan művészek között leszünk ebben a műfajban, akik olyan albummal jönnek ki, mely valódi minőséget és őszinteséget tükröz. Valahogy úgy, ahogy olyan csapatok csinálták, mint például az Underworld még évekkel ezelőtt. Ez nem egy lemásolt gondolat, ami csak azért van, hogy egy célt szolgáljon. Természetes és valódi - amit vele kapsz, az mindhármunkat jelenti, az énekesekkel együtt.

A lemez szinte egy mozifilméhez hasonlítható, legalább annyira, mint a BBC Radio 1-en sugárzott Essential Mixetek. Jöttek ötletek esetleg filmzenékből is?
Paavo: Azt mondhatom, hogy mindegyikünk feje meglehetősen tele van filmekkel, hiszen rengeteg időt töltünk a repülőgépeken azzal, hogy filmeket nézünk. Szóval azt hiszem, ez alapból jön. De természetesen, mindannyiunk kedveli a filmekhez készült zenéket. Úgy érzem, nagyszerű az a "tiszta" zene a filmek alatt, amit kifejezetten úgy írtak meg, hogy hatásos legyen.

Forrás: [origo]
Above&Beyond Malaysiában

A számaitokat mind saját magatok írjátok, rengeteg érzéssel és odaadással. Véleményetek szerint mi különbözteti meg az Above&Beyondot más elektronikus zenei előadóktól?
Tony:
Ebben a műfajban a legtöbb művész sokkal inkább dj és-vagy producer, mint zenész vagy akár dalszövegíró. Így a mi fajtánk, ha vokált is akar, akkor egyetlen járható útként keresnie kell egy énekest, aki egy már létező zenére próbál meg írni valamit. Nagyszerű, ha a dolog elsőre összepasszol, de ez a legritkább esetben történik meg. Mi azonban a másik oldalról közelítünk. Először a dalt írjuk meg, majd ezt követően építjük köré a zenét, ami illik a szöveghez. Ez az, amiért saját magunk csináljuk az egészet. Úgy, ahogy például a Far From in Love-nál vagy az Alone Tonight-nál tettük. Vagy éppen együtt dolgozunk az énekessel is, mint Ash-sel; ő egyébként a Luminary formációval dolgozik, az albumon a Can't Sleep-et énekli. De mondhatnám Hannah-t is, aki a Home-ot énekli. Addig dolgozunk, amíg a szöveg teljes összahangban nincs a dallammal, és csak ezt követően építjük köré a zenét. Ilyen módon sokkal inkább hasonlítunk egy zenekarra, mint egy egyszerű elektronikus zenei előadóra.