Haverok, lazulás, napsütés - új Nightmares On Wax-lemez

Vágólapra másolva!
A Warp Records százharmincharmadik cédéje lazulást és könnyed momentumokat ígér, a borítón ugyanis a Nightmares On Wax neve szerepel. Az In A Space Outta Sound-ot végighallgatva sem a patinás londoni kiadóban, sem a szerzőben nem kell csalódnunk.
Vágólapra másolva!

Trendek jönnek, trendek mennek, de van, ami sohasem változik. A bulizásban megfáradt huszon- és harmincévesekből például sohasem fogyhatunk ki, ezért az állandó utánpótlás vélhetően örökké fenntartja a downtempót. Ezért vannak könnyű helyzetben az olyan előadók, mint a Nightmares On Wax: az ő zenéjük mindig célba fog érni. Akár elsüthetik többször ugyanazt, hiszen a partygenerációk lassan kétévenként váltják egymást. A NOW mögött álló George Evelynnek azonban nincs szüksége efféle trükkökre. Róla írta a Times, hogy " ő az az ember, aki képes a napfényt palackozni".

A legendás Warp Records egyik legelső szerződtetett muzsikusától már 1989-ben jelent meg bakelit, az 1991-es Word Of Science pedig a kiadó negyedik CD-megjelenése volt, amelyen a belassult ütemek mellett, még ott voltak a technós visszhangok. A négy évvel későbbi visszatérés a mai Nightmares On Wax-hangzás alapja: a Smokers Delight hiteles summázata az előző évtized hiphop-triphop-dub-downtempo katyvaszának. A folytatás sem okozott csalódást: 1999-ben kijött a Carboot Soul, majd 2002-ben a Mind Elevation, amiről a Date With Destiny és a 70s & 80s még manapság is hallható a nyugati rádiók műsoraiban.

Forrás: [origo]
Nightmares On Wax

Újabb négy év után pedig itt az új matéria, az In A Space Outta Sound. Emberünk a jelek szerint tudja, nem kell egy albumra egytől-egyig örökzöld számokat írni; a downtempo világában a hangulat és az élmény a lényeg. A felvételek némelyike inkább csak aláfestő zene, míg a másik felük igazán emlékezetes. Utóbbiak hatására húzzuk el a függönyt, nyitjuk ki az ablakot ilyenkor tavasszal, és kezdünk fütyörészi, fittyet hányva mindenre, például a Flip Ya Lid című darabot hallva. A napsugarak csakugyan kiszabadulnak a palackból.

Az In A Space Outta Sound ezt az állapotot képes végig fenntartani, holott alighanem ez az eddigi leglassabb Nightmares On Wax-produkció. Különböző egzotikus tájak népzenéi (karibi, perzsa, afrikai) épülnek a megszokott alapokra, a szerzőnek sikerül könnyen emészthető formába gyúrnia azt, amibe például a Vadim-féle One Self tavaly belebukott. A vendégénekesek ismerősek lehetnek, a Date With Destiny-ben is vokálozó Chyna B mellett feltűnik a Budnubac nevű bandában gyakran közreműködő Sara Garvey, illetve a Zero 7-nel kollaboráló Moses.

Flynn