Dub a földről felcsipegetve

Vágólapra másolva!
Öt év szünet után megjelent az osztrák Dub Club második válogatáslemeze, a Picked Up from the Floor. Borzasztóan izgalmas és hallgatnivaló csokor lett, mely a többfajta dubon át egészen a drum'n'bassig utaztatja hallgatóját.
Vágólapra másolva!

A bécsi székhelyű Dub Club az egyik legfigyelemreméltóbb osztrák dubklubest. Az 1995 óta minden hétfőn a Flexben megrendezett esemény már 2000-ben túlnőtt saját keretein, nem lehet egyszerűen ráfogni, hogy csak egy buli, ahol dubot játszanak. Igazi alálkozópont, egy hely, ahol a dub egy speciális fajtája jelent meg, és alakul, változik azóta is.

Sugar B aka Martin Forster az egyik alapító, róla elég annyit tudni, hogy a Kruder&Dorfmeister páros házi mc-je. A szcéna első kiadott cédéje és tizenkét incsese - I and I produkt - is tőle származik (még 2000-ből), mely igencsak eredeti hangvételű dubválogatás. Mély, atmoszférikus hangzást ötvözött kemény basszusvonalakkal, ami azóta is karakteres része az egyébként elég szerteágazó szcénának. A másik alapító, Makossa az országos lefedettségű FM4 rádió szerkesztője és egyben a Swoundpark stúdió és tehetségkutató központ vezetője.

Szintén 2000-es a sorozathoz kapcsolható első Dub Club-válogatás, a 2000 + 1 Love című. Saját honlapjukon a következőképpen kezdik ennek a válogatásnak a bemutatását: "Több évnyi szívás után a legendás bécsi közösség megjelentette az első válogatáslemezt azoknak a zenészeknek a munkáiból, akik a Dub Clubban játszottak." Magát a klubestet így jellemzik: "ismert találkozóhelye a dub és a fű szerelmeseinek". Így meg se lepődünk, hogy a második cédé borítóján is legalább egy gramm spangli van kellemesen szétszórva a piros és a fehér kábelvégek között.

Forrás: [origo]

Az első válogatáson már feltűnnek olyan illusztris előadók, mint Stereotype, Sofa Surfers, Megablast, Camel, Cosmic Rockers, akik a második, 2005-ös válogatáslemezen is rendre lehetőséget kaptak. Mely egy Roots Manuva-intróval kezdődik. Az illusztris brixtoni szövegláda bekezdése szinte kötelező napjainkban, ha az öreg kontinensen kiadott dublemezről van szó.

Az első teljes szám, a Pon Remote egy ragga-dub-step, a régi Palotai Zsoltot idéző lassú, gomolygó basszus vezet be minket a klubba. Ezt követi az irtózatos hangú jamaikai dancehall-előadó, Miss Thing, akinek hangja alá az előző számból csúszik át a basszus, amit később tablával fűszereznek.