Megjelentek a reklámokban a dundi modellek

Vágólapra másolva!
A legtöbb nőre nyomasztóan hat a darázsderekú, tökéletes szépségek látványa a tévék képernyőjén, ezért a reklámiparban megjelentek a mindennapi nők testalkatához közel álló modellek.
Vágólapra másolva!

Forrás: www.dove.co.ukA Dove cég felmérése szerint az angol nők kétharmada szégyenli testét, kevés az önbizalma a reklámokban szereplő, feltűnően karcsú nők látványa miatt. A közvélemény-kutatás eredményei azt is kimutatták, a nők háromnegyede több valódi, hús-vér nőt szeretne látni a reklámokban. Talán az sem meglepő, Renée Zellweger színésznő a kissé duci Bridget Jonesként sokkal nagyobb népszerűségnek örvendett a nők körében, mint mikor tizenöt kilóval vékonyabban láthatták a filmvásznon.

A cég közvélemény-kutatói 2317 nőt és férfit kérdeztek meg, és egyértelműen kiderült, a szépséges modellek dömpingjének erős negatív hatása van a nők önértékelésére. A kozmetikai cég reklámszakemberei a felmérések eredményét látva határozták el, hogy új kampányukban figyelembe veszik a nők igényeit, és önbizalmukra pozitívan ható, reális kinézetelű modelleket mutatnak be, mellőzve bármilyen retusálást.

Dr. Linda Papadopolous pszichológus szerint a szebbik nem képviselőit folyamatosan az elérhetetlen, tökéletes test képével bombázzák, nem is csoda, hogy negatív hatással van az énképükre. A pszichológusnő hatalmas előrelépésnek tartja, hogy egyes kozmetikai cégek figyelembe veszik a nők igényeit, és a szépség-mítosz népszerűsítése helyett arra koncentrálnak, hogy a vásárló jobban érezze magát.