A Bud Light több mint egymilliárd dollárt bukott, mert transzneművel reklámozta a sörét

lmbtq, budlight, sör, reklám, transznemű
A konzervatívok által hirdetett bojkott jelentős hatást gyakorolt a sörcégre, ugyanis az több száz alkalmazottjától is kénytelen volt megválni, valamint top marketing cégeknek is búcsút kellett intenie.
Vágólapra másolva!
A Bud Light nevű amerikai sörcég anyavállalata, az Anheuser-Busch becslések szerint több, mint 1 milliárd dollárt veszített eladásaiból, miután a konzervatívok bojkottot hirdettek a vállalat ellen egy transznemű influenszer, Dylan-Mulvaney szerepeltetéséért - írja az Axióma.
Vágólapra másolva!

Az Axióma legújabb szemléjében arról ír, hogy 2023 áprilisban a magát nőként identifikáló közösségi média influenszer, Dylan-Mulvaney egy Instagram-bejegyzésében reklámozta a Bud Light sört a March Madness nevű amerikai kosárbajnokság kapcsán.

A számok magukért beszélnek

Vállalati kimutatások szerint 2023-ban az Anheuser-Busch organikus bevétele 1,4 milliárd dollárral csökkent Észak-Amerikában. A cég mindezt egy nemrégiben közzétett jelentésben el is ismerte:

a bevétel 17,3%-kal csökkent a kiskereskedőknek történő értékesítés (STR) pedig 12,1%-kal esett vissza, elsősorban a Bud Light volumencsökkenése miatt.

A cég állítása szerint az eladásai azóta javultak, ám igen lassú ütemben.

Jogi csatározásokban a kiskorúak védelme miatt

Az Axióma szerint a konzervatívok által hirdetett bojkott jelentős hatást gyakorolt a sörcégre, ugyanis az több száz alkalmazottjától is kénytelen volt megválni, valamint top marketing cégeknek is búcsút kellett intenie. Ezalatt a cég jogi eljárásba is bonyolódott, ugyanis felmerült, hogy 

Mulvaney reklámja sértheti azokat az ipari irányelveket, melyek tiltják az alkohol reklámozását kiskorúaknak. Mulvaney ugyanis a közösségi médiában gyakran gyermek-infuenszerként tünteti fel magát.

Ted Cruz és Marsha Blackburn republikánus szenátorok nyílt levele kapcsán hivatalos vizsgálat is indult a vállalatnál. Ezt követően rövidesen a söripar reklámokra és marketingre vonatkozó szabályzatát is kiegészítették új, közösségi média influenszerekre vonatkozó részekkel. Az irányelvek értelmében social media posztokat csak ott lehet elhelyezni, ahol a közönség legalább 73,8%-a 21 évnél idősebb – ami megegyezik a hagyományos hirdetőkre vonatkozó irányelvekkel.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEINK