A sorozatos meghibásodások miatt lemondott a Boeing 737-es program felelőse

Portland, 2024. január 8.
Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) által közreadott képen az Alaska Airlines egyik 737 MAX 9-es típusú utasszállító repülőgépének törzséből 5 ezer méter magasságban kiszakadt, vészkijáratként szolgáló panel
Portland, 2024. január 8. Az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Ügynökség (NTSB) által közreadott képen az Alaska Airlines egyik 737 MAX 9-es típusú utasszállító repülőgépének törzséből 5 ezer méter magasságban kiszakadt, vészkijáratként szolgáló panel helyét vizsgálják az Oregon állambeli Portlandban 2024. január 7-én. Két nappal korábban a Portlandből a kaliforniai Ontario felé tartó gép felszállás közben veszítette el a kulcsfontosságú alkatrészt, emiatt kényszerleszállást hajtott végre 171 utassal és a hatfős személyzettel a fedélzetén. A Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) elrendelte 171 Boeing MAX 9-es típusú repülőgép ideiglenes repülési tilalmát, amelyekbe ugyanezt a mintegy 27 kilogamm súlyú panelt szerelték be. A balesetben senki nem sérült meg. MTI/AP
Vágólapra másolva!
Távozik a Boeingtől a cég 737-es programjának vezetője a modell közelmúltbeli problémái miatt - jelentették be az amerikai repülőgyártónál szerdán.
Vágólapra másolva!

Ahogy az Origo is beszámolt róla, hazudott mindenkinek a gyártó és sorra zuhantak le a Boeing 737-es repülőgépek, februárban egy tűzoltásra átalakított 737-es zuhant le Ausztráliában.

A közlemény szerint Ed Clark 18 év után azonnali hatállyal hagyja el a vállalatot. 

Utódja Katie Ringgold, aki a Boeing alelnöki pozíciójában és a 737-es program főigazgatójaként dolgozik majd, valamint a Washington állambeli Rentonban működő gyártóhely vezetője lesz.

A Boeing 737-es modelleket érintő problémák közül legutóbb január elején egy szinte vadonatúj 737 Max 9-esnek nem sokkal felszállás után kiszakadt egy oldalpanelje, 

nagyméretű nyílást hagyva a gép oldalán.