Az Air Malta is behódolt az LMBTQ-lobbinak

Air Malta Airbus A319
Vágólapra másolva!
A légitársaság törli az olyan mondatokat, mint a: „Hölgyeim és uraim, üdvözöljük önöket!", helyette a szerintük befogadóbb: „Figyelem! Minden utasnak!" felszólítást használják a jövőben - írja a 888.
Vágólapra másolva!

A személyzetet arra is ösztönzik, hogy az utasokat „vendégeknek" nevezzék annak érdekében, hogy segítsenek a transz, nem bináris és interszexuális embereknek jól érezni magukat – jelentette be a légitársaság.

Forrás: Flickr/Curimedia | P H O T O G R A P H Y

– áll az Air Malta közleményében.

A nemi feltételek lent maradnak az aszfalton a légitársaság szerint.

David Curmi, az Air Malta ügyvezető elnöke az alkalmazottaknak küldött belső feljegyzésében azt mondta, hogy az új irányelv a ügyfelek megszólítására vonatkozik.

– írta Curmi a feljegyzésben. Hozzátette, hogy

a nemek szerinti nyelvezetet is el kell hagyni a vállalat összes dokumentációjában, például a szerződésekben és az üzemeltetési kézikönyvekben.

Az Air Malta ezzel a lépéssel számos másik légitársasághoz csatlakozik, akik elfogadták a nemek semleges üdvözletét, például a Japanese Airlines, az EasyJet és az Air Canada. Az ausztrál Qantas volt az első légifuvarozó, aki ezt megtette, amikor 2018-ban elindította a „Befogadás szelleme" kezdeményezést.

Az olyan szavakat, mint az „édesem, szerelmem" és a „srácok" betiltották, és a személyzetet most arra kényszerítik, hogy használjon olyan kifejezéseket, mint „partner", „házastárs" és „szülők".

Az amerikai légitársaságok, például a Delta, a JetBlue, a United és az American Airlines 2019-ben közösen bejelentették, hogy lehetővé teszik az utasok számára, hogy bináris nem megadása nélkül foglaljanak repülőjegyeket.

Az Airlines for America kereskedelmi szövetség pedig légi szolgáltatások iparági szabványt alkotott, és „nem meghatározott nemű" opciót adott hozzá az utasok nyomtatványaihoz.

Európában elsőként az Air Italy vezetett be hasonlóan nem bináris nemi kategóriát a jegyvásárláskor.