Az egykori szocialista köztársasági elnök, Mitterrand „védelmét" is élvező szexuális ragadozó, Gabriel Matzneff botrányos ügyének kitörését követően az európai baloldali zöldmozgalom ismert figurája, Daniel Cohn-Bendit egyes pedofil ügyei is most kaptak valódi nyilvánosságot.
A Le Figaro pedig most éppen azt hozta nyilvánosságra, hogy a szélsőbaloldali mozgalmakhoz és az illegális migrációt segítő szervezetekhez rendkívül közelálló Christophe Ruggia filmrendezőt letartóztatták - a hivatalos indoklás szerint - felügyelettel rendelkező személy által 15 évesnél fiatalabb kiskorú sérelmére elkövetett szexuális támadások és szexuális zaklatás ügyében, azaz pedofília miatt. Ruggia ügyvédein keresztül tagadta és tagadja most is a szexuális zaklatás, az erőszak vádját, bár áldozatától közleményben kért bocsánatot. Az eljárást a párizsi ügyészség a Személyek Elleni Erőszak Visszaszorítását Szolgáló Központi Hivatal nyomozóinak kezdeményezésére indította el. Az eljárás előzményének Adèle Haenel videoüzenet formájában még tavaly közzétett vallomása tekinthető, amelyben a színésznő arról vall, hogy 2001 és 2004 között, amikor még kiskorú volt, az akkor 36 éves Ruggia folyamatosan szexuális zaklatást és bántalmazást követett el ellene. A filmrendező épp akkor forgatta második filmjét, az Ördögöket (Les Diables), amelynek egyik szerepére szemelte ki egy válogatás során az akkor alig több, mint 11 éves Adèle Haenel-t. A többéves forgatás alatt a kislányt folyamatosan, szexuális szándékkal tapogatta, simogatta, hol a fenekét, hol a testét, szexuális értelemben fogdosta, állandóan csókolgatta - akarata ellenére és erőszakosan. A rendező ráadásul szombatonként felcsalta magához a kislányt. Azaz, éveken át kínozta, szexuálisan kihasználta.
A filmben Adèle Haenel egy autista kislányt játszott, aki a forgatás alatt pillanatok alatt a rendező hatása alá, majd hatalmába került. Ezt egyébként Eric Guichard, a film operatőre is megerősítette egy korábbi, a Mediapart újságnak adott interjújában. A ma 31 éves, kétszeres César-díjas színésznő, akit a „Portré a fiatal lángoló lányról" című filmből is ismerhetünk, az eset után hosszú évekre eltűnt a filmvilágból, ahogy fogalmazott, „amióta az eset megtörtént, mindent magamba zártam. Nem beszéltem erről, vagy csak keveset. Saját magamban igyekeztem megoldani." A színésznő egyébként feljelentést tett a rendőrségen.
A Michael Jackson pedofil ügyeit bemutató „Leaving Neverland" című film megtekintése hatására döntött úgy, hogy megtöri a csendet, és vallomást tesz. Ebben a filmben két, ma már nagykorú férfi vallott arról, hogy Michael Jackson hogyan csábította el és használta őket ki szexuálisan. Ekkor értette meg, hogy milyen aljas, alattomos mechanizmusok és módszerek által került a filmrendező hatalmába. „(Ruggia) nem forgathat filmet többé fiatalkorúakkal" - nyilatkozta még novemberben közzétett videójában. „Nem engedhetem meg, hogy több ilyen eset megtörténjen. Felelős vagyok ezért. Anyagilag nincs gondom, nem vagyok olyan helyzetben, mint azok, akik emiatt nem beszélhetnek. És még inkább sokkot kaptam attól, hogy (Ruggia) azt nyilatkozta, hogy ő csak „fölfedezett" engem, miközben leginkább tönkretett."
Az összesen 3 nagyjátékfilmet (klasszikus értelemben mozifilmet) rendezett Ruggia a Francia Szabad Filmszínház Konzervatóriumban diplomázott, majd reklámfilmeket, rövidfilmeket rendezett. Rendezői karrierje akkor indult fölfelé, amikor 1997-ben megrendezte első mozifilmjét, a „Le gone du Chaâba"-t („Chaâba kölyke"), amelyben az algériai származású, második generációs migráns, Azouz Begag (ma ismert politikus) gyerekkoráról beszél. A filmet sokan, 400 ezren nézték meg Franciaországban, César-ra jelölték, és Ruggia komoly hírnevet szerzett magának. Ezt követő filmjeivel viszont közel sem ért el ekkora sikereket. A 2002-es Ördögök című filmjében szerepel Adèle Haenel, akivel, ahogy saját maga fogalmazott, „erős személyes és szakmai" kapcsolatot alakított ki. A film után majdnem 10 évig nem forgatott, míg végül 2012-ben egy, a delokalizáció ellen küzdő gyár munkásainak harcát mutatta be. Ez egyébként az utolsó nagyobb filmje is egyben, majd gyakorlatilag felhagyott a filmrendezéssel, és nyíltan politizálni kezdett.
Ezt követően ugyanis a hivatalos papírok nélküli migránsok egyik szószólója lett, ezernyi petíciót írt a migránsokkal, a rendőri erőszak ellen tiltakozó diákokkal összefüggésben, tiltakozott a törvénysértő Cédric Herrou őrizetbe vétele ellen is (Cédric Herrou, szélsőbaloldali militáns a francia-olasz határon migránsoknak segített illegálisan Franciaországba jutni). Többször is a bevándorlókat támogató látogatást tett a calais-i dzsungelben, a híresen hírhedt migránstáborban, amelyről az Origo is sokszor írt. Ruggia egyébként 2014-2015-ben a Francia Filmrendezők Társaságában (SFR) társelnök volt, azaz komoly befolyással rendelkezett. Most állítólag kizárják majd a szervezetből.
Szerdán egyébként szembesítették a filmrendezőt a színésznővel, Ruggia tagadott mindent. Csütörtök délután az őrizetben levő Ruggiát a vádemelést megelőző jogi szakaszba helyezték. Ettől függetlenül nem lenne meglepő, ha a rendezőt előbb-utóbb hazaengednék.