Hibázott a pilóta, ez okozhatta a repülőgép-szerencsétlenséget Moszkvában

Moszkva, repülő, tűz, Aeroflot, Sheremetyevo
Lángolva landolt egy repülőgép Moszkvában. 41 ember meghalt.
Vágólapra másolva!
Az orosz nyomozók szerint többek között a pilóta hibája is az a repülőgép-szerencsétlenség, amiben 41 ember halt meg a moszkvai Seremetyjevo repülőtéren – írja a BBC.
Vágólapra másolva!

A személyzet tagjai és az utasok is azt állítják, hogy

a Sukhoi Superjet-100 típusú utasszállító repülőgépbe villám csapott vasárnap,

ami megszüntette a kommunikációt a földi irányítással.

A problémát az okozta, hogy a felszállás után nem sokkal történt a beleset, így még

leszálláskor nagyon sok üzemanyag volt a gépben.

Mindeközben egy videó is megjelent a Twitteren, amin az látszik, hogy ismeretlen orosz tisztviselők képernyőn keresztül nézik, ahogy leszáll a lángoló gép, és közben viccelődnek rajta. A Seremetyjevo repülőtér szóvivője azt nyilatkozta, hogy nem tartoznak sem a repülőtér alkalmazottjai közé, sem az Aeroflothoz, sem az AO MASH-hoz, de

követelik, hogy büntessék meg őket az etikátlan viselkedésükért.

Ez a magatartás mind a szakmai, mind az emberi méltóságot lerombolja, és ellentmondanak az egyetemes erkölcsi és szakmai etikai normáknak – áll TvZvezda által közölt nyilatkozatban.

A repülőgépnek mind a két feketedoboza megvan, jelenleg azokat vizsgálják, hogy pontosan kiderüljön, mi is történt.

Oroszország közlekedési minisztériuma nem tiltotta meg a Superjet-100-as típus gépek felszállását, mondván, nincs arra utaló jel, hogy tervezési hiba lenne a repülőgépnél.

A repülőt nemrég vizsgálták át, és a repülési menetrendje sem volt terhelt.

A Kommersant Daily lapnak nyilatkozó szakember szerint – aki a vizsgálatokhoz is közel áll –

többek között emberi mulasztások sora vezethetett a szerencsétlenséghez.

  • A pilóták úgy döntöttek, hogy egy viharos részen repülnek, ezzel is növelve a kockázatot.
  • A mielőbbi leszállás mellett döntöttek, miközben a szokásos protokoll az, hogy leszállás előtt a levegőben köröznek, hogy minél több üzemanyag elfogyjon.
  • A nagyobb szakmai tapasztalatot követelő vészhelyzeti módban landoltak, mivel az automatikus rendszer nem működött.
  • Valószínűleg túllépték a normál leszállási sebességet, ami a nehéz üzemanyagtartályokkal együtt azt eredményezte, hogy a leszálló gép többször is nekicsapódott (ugrált) az aszfaltnak.
  • Valószínűleg leszállás közben megsérült az alváz is, és legalább egy motorba törmelék is került, emiatt csapódtak fel a halálos lángok.

Az orosz távirati irodának Denis Yevdokimov pilóta is azt nyilatkozta, hogy valószínűleg a majdnem tele üzemanyagtartály okozta a tragédiát.

A repülőn összesen 73 utas és a 6 fős személyzet utazott, 41 ember halt meg, köztük két gyerek.