V4NA: A Coca-Cola a világ legnagyobb műanyagszennyezője

Coca-Cola, Újhelyi István, Cseh Katalin, Orosz Anna, MSZP, Momentum
Vágólapra másolva!
A Coca-Cola Company termeli a legtöbb műanyag szemetet a világon, derül ki a Break Free From Plastic (BFFP) környezetvédő szervezet friss globális felméréséből. Az atlantai (Egyesült Államok) székhelyű multinacionális vállalat több környezetszennyező műanyagot bocsátott ki, mint a mögötte végzett három nagyvállalat összesen - írja a V4NA nemzetközi hírügynökség.
Vágólapra másolva!

A BFFP szeptemberben hirdette meg műanyag szemét - gyűjtő kampányát, amelyben világszerte 72 ezer önkéntes környezetvédő vett részt. Az önkéntesek Észak- és Dél-Amerika, Európa, Ázsia és Afrika 37 országában mintegy 8000 gyártó műanyag szemetét gyűjtötték össze. A Coca-Cola Company ezek közül 11732 darab műanyag hulladékért (elsősorban PET palackokért) volt felelős, ami több mint az utána következő Nestlé, a PepsiCo és a Mondelez rágcsálnivaló-gyártó vállalat összes műanyag szemete.

A Coca-Cola termelte a legtöbb szemetet Európában és Afrikában, és a második legtöbbet Ázsiában és Dél-Amerikában.

Coca-Cola kupakokkal készített szójáték a Fülöp-szigeteken, amely coke (kóla) és choke (fulladni) szavak asszociációján alapul. Forrás: Daniel Müller/Greenpeace

A Coca-Cola hivatalos nyilatkozata szerint a „Szennyezésmentes Világ" (World Without Waste) nevű programjuk keretében dolgoznak rajta, hogy megakadályozzák a műanyag hulladék további óceánokba kerülését, illetve, hogy segítsenek felszámolni a végbement szennyezést. Persze, e közben

percenként továbbra is több mint 1 millió darab műanyag palackos üdítőt fogyasztunk világszerte, aminek 10 százalékát hasznosítjuk újra.

Továbbá az ígéretek ellenére a zöld szervezetek is erősen kételkednek az amerikai nagyvállalat szavahihetőségében. Ugyanis a The Intercept nevű zöld portál nemrégiben titkos hangfelvételekkel bizonyította, hogy

a Coca-Cola amerikai partnerei próbálják meggátolni az újrahasznosítási próbálkozásokat.

A Coca-Cola az utóbbi időkben hazánkban sem mentes a botrányoktól, a nyári melegházasságot népszerűsítő kampányuk miatt is megbírságolta a céget a fogyasztóvédelem. Merthogy az elmarasztaló határozat indoklása szerint

a #loveislove kampány alkalmas volt arra, hogy gyermek- és fiatalkorúak fizikai, szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsítsa.

Az ügyet még pikánsabbá teszi, hogy mikor több magyar állampolgár és médium is kritizálta a kampányt, akkor számos baloldali közéleti szereplő állt ki a cég és a gyermekek fejlődésére veszélyes kampány mellett.

Ellenzéki képviselők kampányolnak a Coca-Cola mellett: Ujhelyi István (MSZP), Cseh Katalin (Momentum), Orosz Anna (Momentum) Forrás:

Ez azért különösen érdekes, mert az elmúlt választások során az ellenzék mindig a környezetvédelem hangzatos jelszavai mögé bújt. Ehhez képest felelőtlen kiállásukkal jelentős befolyást gyakorolhattak, amivel

arra bátorították szimpatizánsaikat, hogy vásároljanak Coca-Colát és támogassák a cég környezetrombolását.

Tehát felmerül a kérdés, hogyha az ellenzék számára egy multinacionális vállalat kampánya gyermekekkel és a környezetvédelemmel szemben is prioritást élvez, akkor kinek az érdekeit képviselik ezek a politikusok?

A Demokratikus Koalíció EP-képviselője, Rónai Sándor a környezetszennyező Coca-Cola mellett kampányol. Forrás: --