A fenntarthatósági világranglista második helyén végzett a Magyar Telekom

magyar telekom t-mobile
A Magyar Telekom logója.
Vágólapra másolva!
A világ 118 telekommunikációs vállalatának fenntarthatósági szempontok szerinti értékelése alapján, a nemzetközi rangsor előkelő második helyén szerepel a Magyar Telekom az oekom research által készített jelentésben.
Vágólapra másolva!

A világ telekommunikációs vállalatainak fenntarthatósági tevékenységét értékelő 2018. januári jelentés szerint a Magyar Telekom – az anyavállalat Deutsche Telekom nyomában – a világranglistán a második helyet foglalja el. A harmadik helyezést az amerikai AT&T Inc. szerezte meg. Az iparági értékelés során a vizsgált 118 vállalatból mindössze 21 került felelős befektetésre ajánlott prime kategóriába, ami 17,8%-ukat teszi ki.

Csak az anyavállalat előzte meg a Magyar Telekomot a világranglistán Forrás: MTI/Mohai Balázs

A gazdasági vállalatok működésében kiemelt jelentősége van a globális kihívásokhoz igazított fenntarthatósági tevékenységnek. Az oekom research, a gazdasági társaságok fenntarthatósági szempontú elemzését végző független ügynökség kiemelten vizsgálta és értékelte a munkatársakra és a beszállítókra vonatkozó szociális alapelveket, a társadalom és a termékfelelősség kapcsolatát, a vállalatirányítást és üzleti etikát, a környezetmenedzsmentet, a termékeket és szolgáltatásokat, valamint az ökohatékonyságot.

A kiemelt fenntarthatósági témakörök közé tartozott az adatvédelem és az információbiztonság, a klímavédelem és a hálózatok, adatközpontok energiahatékonysága, az ügyfélorientáció és -védelem, úgymint a felelős marketing, a digitális felzárkóztatás és a kisebbségek védelme, valamint a szállítóilánc- menedzsment.

A Magyar Telekom jelenleg már a negyedik, 2016-2020 időszakra szóló fenntarthatósági stratégiájának megvalósításán dolgozik. A stratégia kereteit az előző időszak elért eredményein túl befolyásolták a felelős befektetői elvárások, EU-s irányelvek, az ENSZ Fenntartható Fejlődés Célok, iparági, illetve vállalati trendek és a helyi viszonyok, valamint a fogyasztói magatartás. Fő célkitűzése, hogy váljon a fenntarthatóság a Telekom üzletének részévé, ami csak úgy biztosítható, ha a a vállalat a fenntarthatóság mindhárom pillérét tekintve teljeskörű, hiteles és innovatív.

A 2020-ig tartó stratégia három fókuszterülete a klímavédelem, a képzés és tudatformálás, valamint a fenntarthatóság elősegítése a digitalizációval.

Az oekom research a befektetési célpontok fenntarthatósági szempontú elemzését végző független ügynökség. Több mint 3800 vállalat és 56 ország környezeti és társadalmi teljesítményéről készít elemzéseket, és 160 ügyfele között összességében 1500 milliárd eurót menedzselő pénzügyi szolgáltatást kínáló vállalatok szerepelnek. Az oekom research 2009-ben vizsgálta először a Magyar Telekom Csoport működésének környezeti és társadalmi hatásait, majd 2013-ban és 2014-ben, amikor a Magyar Telekomot a harmadik helyre értékelte, ezután pedig 2017-ben, amikor már a második helyre pozícionálta. Valamennyi értékelés alapján a prémium, azaz a befektetésre ajánlott kategóriába sorolta a vállalatcsoportot.