Idén talán virágot is kapnak a japán nők Valentin-napon

bouquet of flowers Shirt Only Men Young Men Men Celebration Gratitude Dating Thank You Anniversary Valentine's Day - Holiday Daffodil Greeting Gesturing Hiding Joy Romance Love Surprise Mystery Concepts Blue Ideas Nature Close-up Human Hand Bouquet Flower
man holding a bouquet of flowers
Vágólapra másolva!
Zenés felvonulással buzdították kedden Tokió utcáin a japán férfiakat arra, hogy virággal kedveskedjenek a nőknek Valentin-napon. Ez szokatlan egy olyan országban, ahol ilyenkor a nők szoktak ajándékot adni a férfiaknak.
Vágólapra másolva!

Japánban csaknem negyven éve vetette meg a lábát a Valentin-nap, de egy kis csavarral: a kelet-ázsiai országban

ezen a napon a lányok és a nők adnak csokoládét férfi ismerőseiknek, köztük szívük választottjának, a férjüknek, a főnöküknek és a kollégáiknak,

a március 14-ei Fehér napon pedig a férfiak viszonozzák valamilyen ajándékkal ezt.

A NAKED nevű művészeti kollektíva idén arra buzdítja a férfiakat, hogy virággal kedveskedjenek a nőknek. A formáció tagjai kedden zenés felvonulást tartott Tokió utcáin és virágokat osztogattak az arra járó nőknek, hogy megmutassák a férfiaknak, milyen örömet tudni okozni egy szép csokor.

– mondta Kanzaki Szajaka, az esemény egyik szervezője.

Sok japán nő egész életében nem kapott még egy csokor virágot "Forrás: Getty Images/Elena Sergeeva/Sergeeva "

A felvonulást szemlélő nők egyike elmondta, hogy soha életében nem kapott még virágot. Számára a Valentin-nap egyet jelent a sütés-főzéssel, és, hogy meg kell terveznie, hova viszi el randevúzni a férjét. "Fárasztó mondogatni a japán férfiaknak, hogy Kaphatnék virágot?, de ha van olyan köztük, aki megteszi, azt örömmel veszem" – tette hozzá a nő.

A NAKED kollektíva kezdeményezését megelőzően a luxuscsokoládéiról ismert Godiva is kísérletet tett a japán Valentin-nap megreformálására. A Godiva Japan február 1-jén egész oldalas újsághirdetésben szólított fel az úgynevezett giri-choko – a csokoládé, amelyet a nők kötelességből, illemből adnak a férfi főnökeiknek, kollégáiknak – gyakorlatának beszüntetésére.

A hirdetésben a csokoládégyártó megjegyzi, hogy a japán nők egy része egyenesen utálja ezt a hagyományt, és hangsúlyozta, hogy "Valentin-napon az emberek az igazi érzelmeikről vallanak, és ez nem az a nap, amikor a munkahelyi kapcsolatokat kell ápolni".