Munkalassító lépéseket terveznek a pilóták a Ryanairnél

Ryanair, repülőgép, utasok
Snapshots from Valletta, Malta. Malta, officially known as the Republic of Malta , is a Southern European island country consisting of an archipelago in the Mediterranean Sea. The country covers just over 316 km2, with a population of just under 450,000, making it one of the world's smallest and most densely populated countries. The capital of Malta is Valletta, which at 0.8 km2, is the smallest national capital in the European Union.
Vágólapra másolva!
Munkalassító lépéseket terveznek a pilóták a Ryanairnél, miután a társaság nem válaszolt kéréseikre, amelyek a munkakörülményeket érintik – írta pénteken a brit The Guardian.
Vágólapra másolva!

A lapnak nyilatkozó pilóták szerint tömegesen jelenthetnek beteget, hogy így gyakoroljanak nyomást a légitársaságra. A pilóták többségét ideiglenes munkaszerződéssel, ügynökségen keresztül foglalkoztatják, hogy a légitársaság alacsonyan tudja tartani a költségeket.

A szabadságolások miatti kényszerű járattörléseket kihasználva szeretnék most a pilóták, hogy újratárgyalják a szerződéseket.

A The Guardian birtokába jutott egy dokumentum, amelyet a Ryanair 80 bázisából 32-ben aláírtak , ebben jobb munkakörülményeket kértek a légitársaságtól és péntekig vártak választ ezekre a felvetésekre, de a cég nem reagált.

Ryanair repülőgép Forrás: AFP/SOOC/Alexandros Michailidis

A pilóták mellé állt a Brit Közforgalmú Pilóták Egyesülete (BALPA) is, ami pénteki közleményében azt írta, nem igaz Michael O'Leary vezérigazgató azon állítása, hogy a pilóták 18 órát dolgoznak hetente,

ezért emiatt nem lehetnek fáradtak. A BALPA álláspontja szerint a pilóták ennek többszörösét repülik hetente – az uniós szabályok szerinti felső korlát 60 óra hetente.

A Ryanair múlt pénteken teljesen váratlanul jelentette be honlapján, hogy azonnali hatállyal napi 40-50 járatát törli október végéig, ami mintegy kétezer járat kiesését jelenti.

A háttérben az áll, hogy az áprilistól márciusig terjedő év szerint engedték a szabadságolást, 2018-tól kezdve azonban a naptári év szerint kell alakítani a szabadságolási rendszert.

Ennek következményeként a hajózó személyzetnek (pilóták és légiutas-kísérők) idén december végéig ki kell venniük a szabadságukat. Michael O'Leary csütörtökön a BBC szerint a felsővezetői találkozón elismerte, hogy elszúrták a szabadságok kiadását.

A helyzet megoldására a Ryanair 12 ezer eurós prémiumot, valamint havi 10 ezer eurós emelést ajánlott a pilótáknak, akik ezt visszautasították.