Kutatás ajánlja a Prezit, komoly elismerést kapott a magyar cég

Árvai Péter
Budapest, 2013. április 10. Árvai Péter, a Prezi társalapítója a Bridge Budapest kerekasztal-beszélgetésén a Design Terminálban, 2013. április 10-én. MTI Fotó: Mohai Balázs
Vágólapra másolva!
A Harvard Egyetem kutatása szerint a Prezi a legjobb választás, ha az előadó nemcsak vetíteni akar, hanem szeretné, hogy a hallgatóság hosszú távon emlékezzen is a mondandójára.
Vágólapra másolva!

A Harvard Egyetem legfrissebb kutatása szerint a zoomolható felületű prezentációs szoftverek, mint amilyen a Prezi is, jobban teljesítettek a kettős vakteszt méréseken, mint a hagyományos slide-okkal készült, vagy a prezentációs szoftver nélkül tartott előadások.

Az "üzenet" és a "médium" kapcsolatát vizsgáló pszichológiai kutatás megállapította, a Prezihez hasonló interaktív előadásmód

emlékezetesebb, figyelemfelkeltőbb,

mint bármilyen hagyományos prezentáció. A magyar fejlesztésű szoftver abban különbözik másiktól, hogy térben meséli el a slide-okra írt történetet. A kutatási eredményekről a Plos one című tudományos magazin számolt be.

Árvai Péter, a Prezi társalapítója a Bridge Budapest kerekasztal-beszélgetésén Forrás: MTI/Mohai Balázs

A kutatók a magyar cég megbízásából vágtak bele a kísérletbe, de tőlük függetlenül zajlott. A kutatást Samuel T. Moulton, a Harvard Egyetem Pszichológia tanszékének munkatársa, a Harvard Tanulási és Tanítási központjának korábbi igazgatója vezette.

A Prezinek egyébjént több mint 85 millió felhasználója van, köztük olyan cégek használják, mint a Salesforce, a Fujitsu vagy az Avon. A cégnek 250 dolgozója és három irodája van: Budapesten, San Franciscóban és Mexikóvárosban.