Az EP-képviselők strasbourgi plenáris ülésükön tárgyalták a kérdést. Állásfoglalásukban aláhúzták: a jelenlegi tervezet szerint
a bevezetni kívánt útdíjat csak a német autósok vonhatják le gépjárműadójukból, azaz ez nem rak többletterhet a német fogyasztókra,
és ezáltal fenntartja az állampolgárságon alapuló közvetett megkülönböztetést. Márpedig az úthasználat bármilyen díjrendszere, amely állampolgársági alapon közvetlen megkülönböztetést alkalmaz, vagy kizárólag a saját állampolgároknak nyújt adókedvezményeket, az megséri az uniós jogszabályokat, nevezetesen a megkülönböztetés tilalmának elvét.
A német útdíjtervezet
A német tervezet szerint a külföldiek 10 napos, két hónapos és egész éves időszakra vásárolhatnak úthasználati engedély 2,5, 20, illetve 130 euróért a gépjármű méretétől, károsanyag-kibocsátásától és kategóriától függően. A külföldieknek csak az autópályákon kell fizetniük, a német állampolgároknak a szövetségi autóutakon is.
Az EP arra is kíváncsi, hogy
az uniós bizottság miért függesztette fel a Németországgal szembeni kötelezettségszegési eljárást.
Arra szólította fel a bizottságot, hogy tegye közzé azt, hogyk a német hatóságok szerint hogyan egyeztethetők össze az új intézkedések az uniós joggal. Az Európai Bizottság a német hatóságokkal folytatott tárgyalásait és a bevezetni kívánt útdíjra vonatkozó szabályok módosítását követően tavaly decemberben megállapította, hogy az útdíjra vonatkozó jogszabályi módosítások „nem diszkriminatívak”.