Mégse tudják átverni a németek az útdíjrendszert az EU-n?

Német autópálya
Vágólapra másolva!
Annak ellenére, hogy az Európai Bizottság elfogadta a jogszabályi változtatásokat, a német útdíjrendszer az állampolgárságon alapuló megkülönböztetés miatt továbbra is az uniós jog megsértésének minősül az Európai Parlament (EP) állásfoglalása szerint.
Vágólapra másolva!

Az EP-képviselők strasbourgi plenáris ülésükön tárgyalták a kérdést. Állásfoglalásukban aláhúzták: a jelenlegi tervezet szerint

a bevezetni kívánt útdíjat csak a német autósok vonhatják le gépjárműadójukból, azaz ez nem rak többletterhet a német fogyasztókra,

és ezáltal fenntartja az állampolgárságon alapuló közvetett megkülönböztetést. Márpedig az úthasználat bármilyen díjrendszere, amely állampolgársági alapon közvetlen megkülönböztetést alkalmaz, vagy kizárólag a saját állampolgároknak nyújt adókedvezményeket, az megséri az uniós jogszabályokat, nevezetesen a megkülönböztetés tilalmának elvét.

A külföldieknek csak az autópályákon kellene fizetnie Forrás: Auto Club Europa

A német útdíjtervezet

A német tervezet szerint a külföldiek 10 napos, két hónapos és egész éves időszakra vásárolhatnak úthasználati engedély 2,5, 20, illetve 130 euróért a gépjármű méretétől, károsanyag-kibocsátásától és kategóriától függően. A külföldieknek csak az autópályákon kell fizetniük, a német állampolgároknak a szövetségi autóutakon is.

Az EP arra is kíváncsi, hogy

az uniós bizottság miért függesztette fel a Németországgal szembeni kötelezettségszegési eljárást.

Arra szólította fel a bizottságot, hogy tegye közzé azt, hogyk a német hatóságok szerint hogyan egyeztethetők össze az új intézkedések az uniós joggal. Az Európai Bizottság a német hatóságokkal folytatott tárgyalásait és a bevezetni kívánt útdíjra vonatkozó szabályok módosítását követően tavaly decemberben megállapította, hogy az útdíjra vonatkozó jogszabályi módosítások „nem diszkriminatívak”.