Felrobbant egy fejhallgató eleme egy nő fején repülés közben

kigyulladó fejhallgató ausztrál repülőjárat
Vágólapra másolva!
Felrobbant egy fejhallgató egyik eleme egy nő fején zenehallgatás közben a Peking–Melbourne repülőjáraton. A nő feje és keze is könnyebben megsérült, a stewardessek egy vödör vízzel oltották el a repülőgép padlóján égő készüléket.
Vágólapra másolva!

Felrobbant egy fejhallgató két eleme közül az egyik egy női utas fején a Peking–Melbourne egyik repülőjáratán – közölte az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Iroda (ATSB). A nő arcbőre, nyaka és keze könnyebben megsérült.

A kigyulladó fejhallgató nyomai az utason Forrás: Australian Transport Safety Bureau (ATSB)

Az eset a repülésbiztonságot is veszélyeztette

A nő éppen bóbiskolva zenét hallgatott körülbelül két órával a felszállás után, amikor a saját fülhallgatója, amely két elemmel működött, hirtelen szikrázni és égni kezdett. A felriadó utas letépte a fejéről a fülhallgatót ijedtében, de a nyakát továbbra is égette, ezért ledobta a repülőgép padlójára.

Az elemek szikrázva égtek még ekkor is, mígnem egy utaskísérő hozott egy vödör vizet, és leöntötte a készüléket.

– írta a hivatalos közlemény. A fejhallgatót végül betették a vödörbe, ám a gép légterében egész úton érezhető volt a füstszag, amitől az utasok köhögtek – mondta a megsérült utas.

A nő éppen bóbiskolt, amikor kigyulladt a fejhallgatójában lévő egyik elem Forrás: Australian Transport Safety Bureau (ATSB)

Bár az ATSB közleménye nem tér ki arra, hogy pontosan milyen elemek voltak a fejhallgatóban, de az eset miatt újra felhívták a figyelmet az elemek és akkumulátorok veszélyességére a légi közlekedésben. Az utóbbi években főleg a lítium-ion akkumulátorok okoztak baleseteket, elsősorban az áruszállító járatokon: 2010-ben és 2011-ben is lezuhant egy-egy teherszállító gép az akkumulátorok kigyulladása miatt.

Amerikában a Samsung Galaxy Note 7-es okostelefokonat egyenesen tilos felvinni repülőgépekre, mert ez a típus arról híresült el, hogy felrobban az akkumulátora, és közel száz esetben okozott ez problémát repülőgépeken is, szerencsére legtöbbször még felszállás előtt.