Olasz vonatbaleset: az egyik állomásfőnök elismerte a hibáját

Vonatbaleset Barinál
Korábban 27 halottról érkeztek hírek
Vágólapra másolva!
A dél-olaszországi Andria és Corato közötti vasúti pálya egyik állomásfőnöke elismerte, hogy hibázott, és ő indította útjára a keddi balesetet okozó vonatot – írta csütörtökön az olasz sajtó.
Vágólapra másolva!

A Corriere della Sera című napilap idézte Vito Piccarretát, az andriai állomás főnökét, aki azt mondta: „Én indítottam el a vonatot, én adtam zöld jelzést, nagy kavarodás volt, a vonatok késésben voltak.” Hozzátette ugyanakkor, hogy ez nem csak az ő hibája. „Mindenki engem feszít keresztre, miközben én is áldozat vagyok.”

23-an meghaltak

A két négykocsis szerelvény az Andria és Corato közötti vasúti pálya egy vidéki, egyvágányos, nyílt pályás szakaszán kedden rohant egymásba frontálisan, 100 kilométer per órás sebességgel. A szerencsétlenségnek 23 halottja volt. Korábban egyes hírek még arról szóltak, hogy 27-en haltak meg. A vonalon elavult telefonrendszerrel értesítették egymást az állomásfőnökök a vonatokról.

Korábban 27 halottról érkeztek hírek Forrás: MTI/EPA/Gaetano Lo Porto

A polgármester sejtette

Massimo Mazzilli, Corato település polgármestere már szerdán annak a véleményének adott hangot, hogy egy ilyen szerencsétlenséget csak emberi mulasztás okozhat, másként nem történhet meg. A La Stampa című lap rekonstruálta az eseményeket, és arról írt, hogy a kérdéses időben három vonat közlekedett a Corato és Andria közötti szakaszon, eggyel több, mint általában. A második szerelvény útnak indításával követték el a balesethez vezető hibát.

A másik állomásfőnöknek észre kellett volna vennie

Corato állomásfőnökének, Alessio Porcellinek – aki ugyancsak az igazságügyi vizsgálat középpontjában áll – ugyanakkor a rendelkezésre álló eszközökkel észre kellett volna vennie, hogy érkezik egy vonat abból az irányból, amerre egy másik éppen elhagyni készül az állomást. A sajtó szerint Trani város ügyészsége, amely a vizsgálatban eljár, az igazság felderítésében nem csupán az állomások személyzetének felelősségét veszi górcső alá, hanem azt is tanulmányozza, hogy miért késlekedtek a vonal korszerűsítésével, miért nem bővítették ki két sínpárosra az egy nyomvonalas szakaszt, ha rendelkezésre állt az ehhez szükséges forrás.