Lezuhant a norvég posta gépe Svédországban

svéd repülőbaleset
A földbe csapódott a gép
Vágólapra másolva!
Eddig ismeretlen okból lezuhant a norvég posta számára szolgálatot teljesítő repülőgép Svédországban. A kétfős személyzet életét vesztette.
Vágólapra másolva!

Eddig ismeretlen okokból lezuhant és megsemmisült a West Air légitársaság teherszállító feladatokra átalakított CRJ-200-as típusú, két sugárhajtóműves repülőgépe.

A két pilóta életét veszítette.

A PT294-es járat a norvég posta számára teljesített szolgálatot, az Oslo-Tromso közötti távon.

A repülőgépek fedélzeti jeladójának jeleit követő Flightradar24 adatai szerint a gép lezuhanását erős süllyedés előzte meg: egy perc alatt 10 ezer méterről 3500 méterre csökkent a repülési magasság.

A földbe csapódott

A repülőgép a norvég sajtóértesülések szerint péntek hajnalban 1 óra 45 perc körül küldött vészjelzéseket a légi irányításnak, majd eltűnt a radarképernyőről.

A svéd-norvég határon zuhant le Forrás: Origo

A lezuhanás helyszínét 3 óra 10 perckor fedezte fel a svéd mentőcsapatok segítségére küldött Norvég Királyi Légierő F-16-os vadászbombázó repülőgépe.

A repülőgép gyakorlatilag megsemmisült,

a képek tanúsága szerint nagy sebességgel és meredek szögben csapódott a földnek, alig 50 méteres átmérőjű roncsmezőt létrehozva.

A földbe csapódott a gép Forrás: svt.se

A repülőgép 23 éves volt. A spanyol pilótának 2050 repült órányi tapasztalata volt ezen a típuson. A szintén tapasztalt (900 óra) első tiszt francia állampolgár volt. A kapitány 2011, míg az első tiszt 2008 óta repült a West Air légitársaságnál.

Nehezen megközelíthető a helyszín

A roncsok az Akkajaure-tó nyugati partja és a svéd-norvég határ között helyezkednek el. A helyszínre érkezett mentőcsapatok munkáját nehezíti, hogy

hegyvidékes területről van szó, távol minden úttól és lakott településtől.

A legközelebbi település, Ritsem 25 kilométerre van.

A hőmérséklet eléri a mínusz 30 Celsius-fokot, erős a szél, és hóvihar van.

A West Air CRJ-200-as repülőgépe Forrás: West Air

A SE-DUX lajstromjelű repülőgépet a Lufthansa Cityline vette át még 1993-ban a gyártótól, majd a West Air 2006-ban vásárolta meg, és 2007-ben állt szolgálatba, immár teherszállító repülőgépnek átalakítva. A gép 38600 repült órát teljesített.