Tévedésből rossz gázkart húzott meg a pilóta, ezért zuhant le a gép

tajvan repülőbaleset
A combo photo captured by a vehicle camera shows Taiwanese TransAsia Airways commercial flight with 58 people aboard clipped a bridge shortly after takeoff and crashed into Keelung River in Taipei on Feb 4, 2015. Keelung River. The plane was identified as a French-made twin-engine turboprop ATR 72 with a two-pilot air crew. Taiwan's civil aviation authority said 15 people were killed out of 28 pulled from the fuselage and that 30 people were still missing. The death toll in the TransAsia Airways flight was expected to rise as rescue crews cleared the mostly sunken fuselage in the Keelung River a couple dozen meters (yards) from the shore. Teams of rescuers in rubber rafts clustered around the wreckage. (EyePress Photo)
Vágólapra másolva!
Rossz gázkart húzott meg a pilóta, ezért haltak meg negyvenhárman, amikor feburárban lezuhant egy repülőgép Tajpenben. A tajvani Repülésbiztonsági Tanács jelentésében az is olvasható, hogy a kapitány 2014-ben megbukott a szimulátoros kiképzésen. 
Vágólapra másolva!

Ahogyan arról az Origo beszámolt, a TransAsia Tajpejből Kinmenbe tartó, GE235-ös számú járatát röviddel a felszállás után érte a baleset. A zuhanó gép - szárnyával egy hidat érintve - a sekély vizű Kilung folyóba csapódott.

A szerencsétlenségben 43-an meghaltak,

15-en élték túl a balesetet. A személyzet összes tagja, köztük a pilóták és az utasok nagy része is elhunyt.

Így zuhant le a repülőgép Forrás: AFP / EyePress Photo

A tajvani Repülésbiztonsági Tanács jelentése szerint a pilóta, amikor lezuhant a gép azt mondta, hogy

Mint kiderült, a pilóta, aki vezette a gépet 2014. májusában megbukott egy szimulátoros kiképzésen, részben azért, mert nem tudta, mit kell tenni, ha kigyullad a motor, amikor felszáll a gép.

A repülőgép motorja három perccel a felszállás után leállt. A repülő két kapitánya próbálta visszanyerni uralmát a gép felett. Liao Jian-zong azonban a működő motor gázkarját húzta meg, ezért történt a tragédia. Többször megpróbálta még újraindítani a motort, mielőtt az elsőtiszt azt kiabálta, hogy

"Becsapódás, becsapódás, felkészülés a becsapódásra!"

Vagyis, ezek voltak az utolsó szavak, amik hallhatóak a felvételen, amit most közölt a jelentés.