Az Origo is megírta, özönvízszerű esőzés közepette, nagy erejű szélviharban felborult, és több mint 450 utassal a fedélzetén elsüllyedt a kínai Jangce folyón hétfőn este egy utasszállító hajó.
A BBC közlése szerint továbbra is ismeretlen több mint 430 ember sorsa, akik a négyszintes hajón május 28-án 11 napos utazásra indultak. Eddig 18 holttestet találtak, és 14 embert sikerült kimenteni a feje tetejére állt hajóból. Néhány utas a felborult hajótestben létrejövő légbuborékokban élte túl a balesetet.
A helyszínen napok óta négyezer mentő dolgozik, hajók és csónakok százai és több mint 140 búvár végzi a kutatást és kísérli meg a mentést.
Három holttestet a baleset helyszínétől 30 kilométerre, Hunan tartományban találtak meg, egy túlélőt csaknem húsz kilométernyit vitt az ár, egy másik pedig 90 kilométerrel lejjebb sodródott, mire a partot ért.
A központilag irányított média helyi idő szerint szerda délutánig nem közölte, megkísérelték-e a bejutást a vélhetően holttestek százait rejtő hajótestbe, és mi történt azokkal, akikről kedden még azt állították, hogy élnek és odabent vannak.
A hajón tartózkodók hozzátartozóinak egy részét a helyszínre szállították, mások Sanghajban, az utazást szervező irodánál vagy az utcán - a kormányzatnál - tombolnak, követelnek választ a kérdéseikre és tájékoztatást az aktuális helyzetről.
A Kelet Csillaga nevű, 76 méter hosszú, négyszintes kirándulóhajó fedélzetén 456-an voltak, amikor a jármű vélhetően egy tornádó következtében, a folyó Hupej tartományi szakaszán felborult és állítólag 1-2 perc alatt elsüllyedt. Ez hétfőn az esti órákban történt.
A televíziós híradásokból az derült ki, hogy a búvároknak nehézségeik vannak, nem tudják például kinyitni a kabinok befelé nyíló ajtóit, mert azokat ágyak és asztalok torlaszolják el. Attól is tartanak, hogy a zárt terek megbontásával, nyílások vágásával a még élő embereknek reményt adó légbuborékokat szüntetnének meg. Lapértesülések szerint a szakemberek tanulmányozzák az elsüllyedt hajóval azonos vízi járművek műszaki adottságait, felépítését.
A baleset időpontjában nagy vihar volt az adott folyószakaszon, a szél sebessége meghaladta a 110 kilométert óránként. Egy teherhajó kapitánya a Hszinhua kínai hírügynökségnek elmondta, hogy nagyjából a Kelet Csillaga elsüllyedésének idején segélykiáltásokat hallott, ő maga pedig úgy döntött, hogy lehorgonyozza hajóját, s úgy vészeli át a vihart, amely 15-20 percig tartott. Mint mondta, a sűrű eső, a rossz látási viszonyok lehetetlenné tették, hogy megközelítse a nagy hajót.
Li Ko-csiang kínai miniszterelnök a helyszínre ment, s azt ígérte, hogy rendszeresen és részletesen tájékoztatnak a mentésről és a nyomozás állásáról. Arra is felszólított, hogy az illetékesek gondoskodjanak a hozzátartozók ellátásáról.