A vezérezredes szerint a Tu-160M ismételt gyártásáról hozott döntés nem fogja hátráltatni az újgenerációs, PAK DA néven ismert hadászati bombázók létrehozását: a régi modell újragyártásával egy időben folytatódik az új modell kifejlesztése.
Szergej Sojgu védelmi miniszter április végén adott utasítást arra, hogy a kazanyi repülőgépgyárban dolgozzák ki a TU-160M ismételt gyártásának terveit.
Az orosz légierő kötelékében jelenleg 16 darab Tu-160-as (NATO kódneve Blackjack) típusú, még a szovjet időkben gyártott stratégiai nehézbombázó van. A gépet 1987-ban állították hadrendbe, és lassan másfél évtizede folyik elektronikai rendszerének korszerűsítése, ami 2019-re fejeződik be.
Habár vannak a Tu-160-asnál nagyobb polgári és katonai szállító gépek, ez a stratégiai nehézbombázó számít a világ legnagyobb harci gépének, legnagyobb szuperszonikus repülőgépének és egyben a világ legnagyobb állítható szárnyú gépének is.