Eljárás indulhat a Lufthansa ellen

Barcelona, 2015. március 25.
Carsten Spohr, a legnagyobb német légitársaság, a Lufthansa vezérigazgatója (j) és Thomas Winkelmann, a Germanwings német diszkont légitársaság vezérigazgatója sajtótájékoztatót tart a barcelonai repülőtéren 2015. március 25-é
Barcelona, 2015. március 25. Carsten Spohr, a legnagyobb német légitársaság, a Lufthansa vezérigazgatója (j) és Thomas Winkelmann, a Germanwings német diszkont légitársaság vezérigazgatója sajtótájékoztatót tart a barcelonai repülőtéren 2015. március 25-én, egy nappal az után, hogy a Germanwings Barcelonából Düsseldorfba tartó járata 144 utassal és 6 fős személyzettel a fedélzetén lezuhant a francia Alpokban. (MTI/AP/Manu Fernandez)
Vágólapra másolva!
Eljárás indulhat Franciaországban a lezuhant Germanwings-gép ügyében a légitársaság és az anyavállalata, a Lufthansa ellen. 
Vágólapra másolva!

A Focus hírmagazin online kiadásában pénteken megjelent beszámoló szerint a német szabályozással ellentétben a francia büntetőjog lehetőséget ad arra, hogy eljárás alá vonják a két légitársaságot, és a francia hatóságok fontolgatják, hogy megteszik a lépést."Ez biztosan meg is történik majd" - válaszolta a lap megkeresésére a katasztrófa körülményeinek vizsgálatát vezető marseille-i ügyész, Brice Robin irodája.

Bírált pszichológiai teszt

A Focus szerint Németországban egyre hangosabb a bírálat a pilótajelölteknek előírt pszichológiai alkalmassági vizsgálattal szemben. A német repülési és űrkutatási központ (DLR) nevű, állami fenntartású kutatóintézet által kidolgozott vizsgálatra, az úgynevezett DLR-tesztre a jelentkezők rendszerint előkészítő szemináriumokon készülnek fel, amelyeken megtanulják, hogy miként állítsák be személyiségüket úgy, hogy megfeleljenek a vizsgán.

Carsten Spohr a Lufthansa vezérigazgatója (j) és Thomas Winkelmann, a Germanwings légitársaság vezérigazgatója tart sajtótájékozatót a tragédia másnapján

Forrás: MTI/AP/Manu Fernandez

Az egyebek között szerepjátékokból és interjúkból álló vizsgálat így nem ér semmit - mondta a lapnak egy tapasztalt pilótakiképző, Michael Hanke, aki szerint a jelentkezők nagy részét pszichológusok készítik fel jó pénzért a tesztre, amely ennélfogva csupán "pszichológus küzdelme pszichológussal", és nem pályaalkalmassági vizsgálat.

Több szakorvossal beszélt a másodpilóta

A Der Spiegel című hírmagazin - a szombaton megjelenő számából az online kiadásban előzetesen közölt - beszámolója szerint megtudta, hogy a Germanwings-gép másodpilótája a katasztrófa előtti időszakban legkevesebb öt szakorvossal, ideggyógyászokkal és pszichiáterekkel konzultált lelki panaszairól.

Az ügyben a francia hatóságok felkérésére eljáró düsseldorfi ügyészség megállapításai alapján a másodpilóta, Andreas Lubitz mindent megtett azért, hogy kigyógyuljon pszichés bajaiból, ugyanakkor valószínűleg igyekezett elkerülni, hogy bármely szakorvos pontos képet alkosson depresszív időszakainak gyakoriságáról, időtartamáról és súlyosságáról - írta a Der Spiegel.

Készült az (ön)gyilkosságra

A Germanwings Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gépe a fedélzeten 150 emberrel március 24-én délelőtt csapódott hegyoldalnak Franciaország déli részén, az Alpokban. A gép két fekete dobozának adatai alapján a másodpilóta bezárkózott a pilótafülkébe és szándékosan idézte elő a végzetes süllyedést. A düsseldorfi ügyészség a másodpilóta lefoglalt táblagépének vizsgálata alapján megállapította, hogy Lubitz az öngyilkosság lehetséges módozatairól tájékozódott az interneten a katasztrófa előtti napokban, és legalább egyszer a pilótafülkék ajtajára vonatkozó kifejezésekre is rákeresett.