Marketingszemponttal magyarázkodik a Costa Concordia kapitánya

Costa Concordia's captain Francesco Schettino  attends for the resumption of his trial on December 2, 2014 in a local theatre in Grosseto. Captain Francesco Schettino, dubbed Italy's "most hated man" by tabloids over the spectacular crash of his cruise sh
Vágólapra másolva!
Marketingszempontból haszonnal kecsegtetett a végzetesnek bizonyuló manőver. Erről a két éve zátonyra futott Costa Concordia kapitánya beszélt bírósági tárgyalásán. Azt mondta, három legyet akart ütni egy csapásra.
Vágólapra másolva!

Először tanúskodott az ellen indított perben Francesco Schettino, a 2012 januárjában szerencsétlenül járt Costa Concordia volt kapitánya, aki a keddi tárgyalási napon azt állította, "marketingszempontból" rendelte el a hajó elsüllyedéséhez vezető manővert.

Azt mondta, "három legyet akart ütni egy csapásra" Giglio szigetének megközelítésével. Először is köszönteni akarta egy ott élő, nyugdíjba vonult kapitánytársát, kedveskedni akart a hajó Giglióról származó főpincérének, valamint le akarta nyűgözni a Costa Concordia utasait. Ez utóbbi miatt szerinte a végzetesnek bizonyult manőver "marketingszempontból" haszonnal kecsegtetett.

Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

Tagadta, hogy táncosnőnek imponált volna

Azt azonban tagadta, hogy egy moldovai táncosnő kedvéért navigálta volna a hajót túl közel a parthoz. Ezt korábban maga a táncosnő, Domnica Cemortan mondta, aki azt állította, hogy a kapitány szeretője volt.

A kapitányt gondatlanságból elkövetett több rendbeli emberöléssel és a hajó elhagyásával vádolják. Az ügyészség 20 éves börtönbüntetést kért ré a baleset. A tengerjáró 2012. január 13-án futott zátonyra, a szerencsétlenségben 32 ember halt meg.

A mentés nem az ő felelőssége

Francesco Schettino korábban is ártatlannak vallotta magát. Elismerte, hogy őt is terheli felelősség a baleset miatt, de a haláleseteket nem a zátonyra futása okozta, hanem a mentés során elkövetett más technikai hibák, amikről viszont állítása szerint nem ő tehet. Azt is tagadta, hogy önszántából hagyta volna el a hajót. Azzal védekezik, hogy leesett a hídról, és utána szállt mentőcsónakba.

A keddi tárgyaláson a katasztrófa éjszakáján a hajóhídon rögzített hangfelvételeket játszották le, Schettino pedig részletes - az ügyészség szerint gyakran önismétlő - technikai leírást adott a történtekről.