Nem érti a spanyol mozdonyvezető, miért nem fékezett időben

Vágólapra másolva!
Minden fékezési mechanizmust aktivált, de már késő volt, mondta kihallgatásán a 79 halottal járó, múlt heti spanyol vonatbaleset mozdonyvezetője egy spanyol lap szerint. A férfi azt mondta, ő sem érti, miért nem fékezett időben.
Vágólapra másolva!

Nem érti, miért nem tudott időben fékezni - állítja a Santiago de Compostela közelében július 24-én történt 79 halottal járó vonatbaleset mozdonyvezetője - írja az El País spanyol lap bírósági dokumentumokra hivatkozva. "Őszintén mondom, nem tudom, nem vagyok annyira őrült, hogy ne fékezzek" - mondta a lap szerint vasárnapi kihallgatásán az 52 éves Francisco José Garzón Amo.

Amikor Luis Aláez bíró megkérdezte a mozdonyvezetőt, hogy bármikor is aktiválta-e a fékezési mechanizmusokat, azt mondta, hogy "Csak akkor, amikor már elkerülhetetlen volt". "Mielőtt a vonat kisiklott, mindent aktiváltam, és láttam, hogy nem, egyszerűen nem fog működni. Semmire sem volt időm, még mindig nem értem" - mondta, miután a bíró megkérdezte, hogy miért nem fékezett korábban.

A fekete dobozokból származó első információk szerint a vonat a baleset pillanatában a 80 kilométer/órás korlátozást figyelmen kívül hagyva óránként 153 kilométerrel haladt, de a tragédia helyszínétől néhány kilométerre még 192 kilométer/óra volt a sebessége.

A hangfelvételek szerint a mozdonyvezető a kisikláskor éppen a spanyol államvasutak (Renfe) egyik alkalmazottjával egyeztette az útvonalat. A papírzörejhez hasonlító háttérzajból arra lehet következtetni, hogy Garzón eközben egy térképpel, vagy egy hasonló tárggyal matatott.

A mozdonyvezető ellen "óvatlanságból elkövetett 79 rendbeli emberölés" miatt vasárnap vádat emeltek. A kihallgatás után feltételesen szabadlábra helyezték, miután a bíróság úgy ítélte meg, hogy nem áll fenn a menekülés veszélye.