Kecskés reklám miatt magyarázkodik a Pepsi

Vágólapra másolva!
Visszavonta egyik online üdítőital-reklámját az amerikai Pepsi Cola cég, miután bloggerek kritikáinak tömegével szembesült, amelyek szerint a kisfilm mondanivalója rasszista, és bagatellizálja a nők elleni erőszakot. Az egyperces filmet egy színes bőrű, afroamerikai rapper rendezte, aki pusztán viccesnek szánta.
Vágólapra másolva!

A reklámban egy mankókkal és bekötött fejjel látható fehér bőrű, szőke nőnek rendőrségi szembesítésen kellene kiválasztania támadóját hat lehetséges tettes közül, akikből öt fekete bőrű férfi, egy pedig kecske. Utóbbi a támadás elkövetője, ám a szembesítésen megfenyegeti a nőt, aki erre nem meri kiválasztani, és elmenekül. A reklám előzményeként a kecske egy vendéglőben a reklámozott üdítőből ivott, amelyet a szőke nő szolgált fel neki pincérként. A kecske a koffeintartalmú italtól vadult meg annyira, hogy nekiugrott a pincérnőnek.

A reklámot a világhálóra szánta a Pepsi Cola cég, ám hamarosan jó néhány bírálatot kapott, amelyek szerint a feketék bűnözésével kapcsolatos előítéletet erősíti, továbbá jelentéktelennek tünteti fel a nőkkel szembeni erőszakot. A cég helyt adott a kritikáknak, bocsánatot kért, és teljes felelősséget vállalt a reklámért, amelyet visszavont.

A film rendezője, Tyler the Creator szintén eltávolította saját netes honlapjairól a videót, és ugyancsak bocsánatot kért, ha netán bárkit megsértett volna. Cége, az Odd Future nyilatkozatban tudatta, hogy a reklámban szereplő valamennyi színes bőrű férfi az alkotógárdából való vagy Tyler barátja. "Az egész reklám pusztán egy kis abszurd történet, sohasem hittük volna, hogy komolyan veszik" - áll az Odd Future közleményében.