Tíz nappal a Costa Concordia óceánjáró olasz partoknál történt szerencsétlensége után a búvárok újra robbantással nyitottak utat a hajóroncsban, hogy folytathassák a kutatást az eltűnt utasok után. A búvárok a negyedik és ötödik fedélzeti szint között biztosítottak maguknak átjárást, hogy könnyebben megközelíthessék a hajó étterem-zónáját - közölte Giglio szigetének parti őrsége hétfőn.
Hivatalosan eddig 13 áldozata van a Costa Concordia balesetének. A 13. holttestet vasárnap délután emelték ki a hajóból. Egyelőre ismeretlen személyazonosságú nőről van szó, aki mentőmellényt viselt - közölte a polgári védelem szóvivője. A korábban megtalált 12 halálos áldozat közül továbbra is csak nyolcnak a személyazonosságát ismerik, köztük egy magyar férfiét. Miután vasárnap kiderült, hogy nem regisztrált utasok is tartózkodtak a hajón, a hatóságok közölték, hogy több is lehet az eltűntek száma, mint az eddig közölt 20. A mentés vezetője nem zárta ki azt sem, hogy legutóbb egy magyar nő holttestét találhatták meg.
A baleset miatt alakult műszaki-tudományos bizottság eközben arról tárgyal, hogy mikor lássanak hozzá a Costa Concordia üzemanyagtartályaiban lévő 2400 tonna dízelolaj kiszivattyúzásához. A szakértők már a múlt héten meg akarták kezdeni a szivattyúzást, hogy megelőzzenek egy esetleges környezeti katasztrófát, az eltűntek utáni kutatás elhúzódása miatt azonban el kellett halasztaniuk a munkálatokat.
Az óceánjáró kapitánya sajtójelentések szerint a tulajdonos Costa Crociere hajózási társaság vezetésére hárítja a felelősséget a Giglio partjainál végrehajtott kockázatos és tragikusan végződött manővereiért. A La Repubblica című olasz napilap szerint Francesco Schettino kapitány az egyik bírói meghallgatásán azt mondta, hogy a part közelében végzett, meghajlásnak nevezett manőver "a társaság indulása óta benne volt a tervekben, s azt elvárták".
A Hannover Re német biztosító hétfőn Frankfurtban azt közölte, hogy első becsléseik szerint legalább 30 millió eurójába kerül majd a társaságnak a Costa Concordia szerencsétlensége.