Újabb 17 holttestet találtak a "törmelék tengerében"

Vágólapra másolva!
Már 41 holttestet találtak meg az Air France múlt héten lezuhant repülőjének utasai közül. A brazil hatóságok elkezdték begyűjteni az azonosításhoz szükséges génmintákat. Megérkezett a térségbe a franciák atom-tengeralattjárója. Egyre biztosabb, hogy a sebességmérő Pitot-csövek okozták a balesetet.
Vágólapra másolva!

Újabb 17 holttestet emeltek ki a mentőcsapatok a "törmelék tengeréből" - írja az AFP. Ezzel már 41-re emelkedett a június 1-jén lezuhant Air France-járat halálos áldozatainak száma. További 187 ember sorsáról még semmit sem tudnak. Az eddig megtalált holttesteket a brazíliai Recife városába viszik azonosítani. Az Associated Press (AP) szerint a brazil szövetségi rendőrség is megkezdte a hozzátartozóktól az azonosításhoz szükséges DNS-minták begyűjtését Rio de Janeiróban.

Az utasok gépen való ülőhelyének és sérüléseinek megállapítása is segítheti a katasztrófa okainak feltárásában a hatóságokat - mondta Peter Goelz amerikai közlekedésbiztonsági szakértő az AP-nek. A zuhanás okának kiderítéséhez fontos lenne a fekete doboz megtalálása. Emiatt a térségbe érkezett kedden az Emeraud francia atom-tengeralattjáró, amely két amerikai szonár segítségével deríti fel a tengerfenéket.

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a Pitot-csöveknek nevezett sebességmérők eljegesedése okozhatta az Airbus tragédiáját. Az Air France már elkezdte lecserélni a pilóták által bepanaszolt készülékeket. "Azoknak a repülőknek, amelyekre új Pitot-csöveket szereltünk, még sose voltak hasonló problémái" - mondta a felújított gépekről Eric Derivry pilóta, az SPNL szakszervezet vezetője. A világ légitársaságai gőzerővel dolgoznak, hogy lecseréljék a gépek külső sebességmérőit - írja az AP.

Több pilóta és repülésbiztonsági szakember is azt mondta, hogy a Pitot-csövek eljegesedése esetén is használható tud maradni egy repülő, ez nem okozhat önmagában szerencsétlenséget. Valószínű, hogy láncreakciót okoztak a sebességmérő hibás adatai: a gép túl gyorsan szállt bele a viharzónába, a kormánymű tönkrement ettől, és így a gép irányíthatatlanul sodródott, majd lezuhant.

Forrás: AFP
Érkezik az amerikai szuperszonár. A keresésről készült további képekért kattintson!

Az AP szerint jelenleg mintegy 70 légitársaság 600 repülőgépe használja a régi sebességmérőt. Az Emirates Airlines, Ázsia egyik nagy légitársasága szintén megvédte az Airbusokat. "Abszolút nincs okunk rá, hogy támadjuk ezt a géptípust" - nyilatkozta Tim Clark, a dubai cég elnöke.

Az Air France 447-es járata úton Rio de Janeiróból Párizsba június 1-én tűnt el. A fedélzeten 228 ember utazott. A gép az óceánba csapódott. Az Airbus lezuhanása volt az Air France légitársaság történetének legsúlyosabb balesete.