Hétfő estig 24 Airbus-utas holttestét találták meg

Vágólapra másolva!
Hétfő estig 24 holttestet emeltek ki az Atlanti-óceánból, akik feltehetően mind azon az Air France járaton utaztak, amely múlt héten tűnt el eddig tisztázatlan körülmények között. A gépen négy magyar állampolgár és egy szlovákiai magyar is tartózkodott.
Vágólapra másolva!

A kutatásban részt vevő francia és brazil hajók további nyolc holttestet találtak meg hétfőn az Atlanti-óceánban, ott, ahol feltételezések szerint az Air France repülőgépe egy héttel ezelőtt lezuhant. Így a gépen tartózkodó 228 emberből összesen huszonnégynek a holttestét emelték már ki a vízből - jelentette be hétfő este Henry Munhoz brazil katonai szóvivő.

Munhoz ezúttal nem említette az újonnan megtaláltak nemét. Hasonlóan a korábban megtalált holttestekhez, ezeket is a katasztrófa helyszínétől mintegy 800 kilométerre fekvő Fernando de Noronha szigetre szállítják egy elsődleges igazságügyi vizsgálat céljából, majd onnan Recife városba - tette hozzá.

A kutatást végző brazil és francia hajók az Airbus több tucatnyi alkotóelemét és több száz egyéb tárgyat is kifogtak már a vízből. Hétfőre várták a helyszínre az amerikai haditengerészet két nagyteljesítményű detektorát, hogy segítségükkel megtalálják a gép két fekete dobozát. Ugyanebből a célból érkezik oda szerdán a francia haditengerészet egyik atom-tengeralattjárója, az ultraérzékeny szonárokkal felszerelt Emeraude.

Az Air France francia légitársaság Rio de Janeiróból Párizsba tartó 447-es számú járata május 31-én tűnt el viharos időjárási körülmények között, fedélzetén 228 emberrel, akik feltehetőleg mindannyian életüket veszítették. A szerencsétlenül járt gép fedélzetén négy magyarországi és egy szlovákiai magyar utas is volt.

A vizsgálatok főleg arra irányulnak, hogy megállapítsák, vajon a gép külső műszerei eljegesedtek-e, ami zavarhatta volna a sebességmérőt, ugyanis így a számítógép túl gyors vagy lassú tempót diktált volna, ez pedig végzetes hibához vezethetett.

A szerencsétlenséget kivizsgáló BEA francia ügynökség elmondta, hogy a fedélzeti sebességmérőt nem cserélték le, szemben a gyártó cég ajánlásával, de ebből még korai volna arra következtetni, hogy ez milyen szerepet játszhatott a szerencsétlenségben. A BEA szerint a gép egymástól eltérő információkat kapott a sebességmérőktől, miközben a hatalmas viharba került.