Öten állnak bíróság elé a lezuhant Concorde miatt

Vágólapra másolva!
Öt ember és egy cég áll majd a vádlottak padján a jövőre induló Concorde-perben. Őket akarják felelősségre vonni a 2000-es párizsi repülőgép-katasztrófáért, amelyben 113 ember vesztette életét, és amelynek eredményeképp kivonták a forgalomból a szuperszonikus utasszállítógépeket.
Vágólapra másolva!

A Continental amerikai légitársaság és öt ember áll bíróság elé a 113 halálos áldozattal járó 2000-es Concorde-katasztrófa miatt. Az öt vádlott közül kettő a Continental, kettő a Concorde-ot gyártó Aerospatiale, egy pedig a francia léágiközlekedési hatóság alkalmazottja. A per várhatóan 2009-ben kezdődik - írja a BBC News. A baleset után az összes szuperszonikus utasszállító repülését leállították, majd ki is vonták őket a forgalomból.

A Párizsból New Yorkba induló Concorde felszállás közben gyulladt ki, miután egy kifutópályán maradt darab fémdarab kilukasztotta egyik kerekének gumiját, annak darabjai pedig az üzamanyagtankot. Az ügyben folyó francia vizsgálat megállapította, hogy a kérdéses fémdartab egy a Continental által üzemeltetett DC-10-esről esett le, amely épp a Concorde előttt szállt fel. A fémdarab ráadásul álítólag titánból volt, holott alumíniumnak kellett volna lennie. A vizsgálat egyúttal azt is megállapította, hogy a Concorde-ok üzemanyagtartályai - tervezési hiba folytán - sérülékenyek voltak. A repülőgép összes utasa - 109 ember - meghalt, és további négy ember vesztette életét abban a házban, amelyre rázuhant a gép.

A vádlottak: John Taylor, a Continental egyik szerelője, aki a gyanú szerint felszerelte a leesett alkatrészt; Henri Perrier, az Aerospatiale Concorde-igazgatóságának volt vezetője; Jacques Herubel a Concorde volt főmérnöke; Claude Frantzen, a francia polgári légügyi hivatal volt munkatársa.