Münchenben tüntettek a gyorsvasút ellen

Vágólapra másolva!
A főpályaudvart a repülőtérrel összekötő gyorsvasút megépítése ellen tiltakoztak Münchenben. A vasút mágneses elven közlekedne, kerekek és sínek nélkül. Az ellenzők szerint a beruházás értelmetlen.
Vágólapra másolva!

A hétvégén mintegy 13 ezren tüntettek Münchenben a főpályaudvart a repülőtérrel összekötő Transrapid gyorsvasút ellen. A belvárosi tiltakozásra azért került sor, mert a terv az ellenzők szerint mind közlekedés-, mind gazdaságpolitikai okból értelmetlen. A finanszírozás körül még sok a nyitott kérdés, az utasoknak is túl drága lenne, így sokan, akik eddig buszon és a hagyományos vasúttal közlekedtek a vonalon, kiszorulnának a használatából -állítják az ellenzők.

A bajor közlekedési miniszter viszont közlekedési, ipari és környezetvédelmi szempontból a legjobb megoldásnak tekinti a Transrapidot, Európa első "mágnesesen lebegtetett vasútját". A 37 kilométeres pálya megépítésének költségei 1,85 milliárd euróra rúgnak. A tervek szerint a pálya építése 2008-ban kezdődne, s azt 2012-ben adnák át. Felépítésével a 37 kilométeres szakaszon a menetidő 10 percre csökkenne a városi vasút jelenleg 45 perces menetidejével szemben.

A mágnesesen lebegtetett vasút kerék és sín nélkül közlekedik a speciális betonpálya felett. Világszerte több rendszerrel kísérleteznek, s eddig a német Transrapid tűnik a legsikeresebbnek.

A Siemens-ThyssenKrupp konzorcium 2002 végén a kínai Sanghajban épített ki egy 35 kilométeres pályát. Észak-Németországban is építettek már egy kísérleti szakaszt, amelyen a világ egyik leggyorsabb vonata tavaly szeptemberben belerohant egy pályán veszteglő műhelykocsiba. A baleset következtében 23 személy életét vesztette.