A brit közlekedési szakszervezet (RMT) bér- és munkaügyi követelései alátámasztására hirdette meg a sztrájkot, miután nem fogadta el a munkáltató, a London Underground végső ajánlatát. A délelőtti csúcs idején a szokásos 500 szerelvény helyett 80 járt a 12 fővonal közül néhányon; estére már a vonatok negyede közlekedett. A forgalom legkorábban csütörtök reggelre állhat helyre teljesen.
A Transport for London, a londoni tömegközlekedést felügyelő városi hatóság a szokásos 3 ezer autóbuszhoz garázsokból, szervizekből még összegyűjtött ezret. Szerda esti adatok szerint azonban a londoni buszokon aznap 7 millióan utaztak, 1 millióval többen, mint általában; ilyen mértékű utasforgalmat a londoni buszokon utoljára 1950-ben mértek.
A metrósok érdekképviselete évente "jelentős" - bár közelebbről meg nem határozott - béremelést, valamint 32 órás, négynapos munkahetet követel. A követelések között szerepel az alkalmazotti minimálbér évi 22 ezer fontban (8,3 millió forint) történő megállapítása is. Az állomásokon dolgozó alkalmazotti állomány éves átlagos alapbére jelenleg 19 ezer font (7,2 millió forint).
A London Underground a sztrájk előtti utolsó ajánlatában két év alatt végrehajtandó 6,75 százalékos béremelést ígért - az éves infláció Nagy-Britanniában 2 százalék alatti -, és azt, hogy 2006-ra 35 órás munkahetet vezet be.