A londoni metróvezetők megjósolták a baleseteket

Vágólapra másolva!
A munkavégzés felfüggesztésével fenyegetőznek a londoni metróvezetők, ugyanis azt állítják, hogy már korábban felhívták a figyelmet a metró biztonságával kapcsolatos problémákra. Két napon belül két metróbaleset történt Londonban: a pénteki balesetben senki nem sérült meg, vasárnap viszont heten szorultak orvosi ellátásra.
Vágólapra másolva!

Több ezer ingázó késett el még hétfőn reggel is a vasárnapi londoni metróbaleset miatt. Vasárnap a várost észak-déli irányban átszelő Northern (Északi) metróvonal egyik szerelvényének két hátsó kocsija siklott ki Camden Town állomásnál. A balesetben hét ember megsérült, ketten kórházi kezelésre szorultak.

A baleset előtt két nappal szintén kisiklott egy szerelvény, de akkor senki nem sérült meg. A legutóbbi, súlyos sérülésekkel járó baleset januárban történt, amikor egy szerelvény a Central metróvonal Chancery Lane-i állomása előtt siklott ki, és több kocsija a falnak csapódott. A roncsok közül 32 súlyos sérültet mentettek ki. A vizsgálat azt állapította meg, hogy az egyik kocsi aljáról a rögzítőelemek anyagfáradása miatt leesett a féltonnás sebességváltó- és motorblokk, amely a kerekek alá került.

A vasárnapi, egy éven belüli harmadik baleset után a vonatvezetők szakszervezete a munka felfüggesztésével fenyegetőzik, mivel azt állítják, hogy már korábban is jelezték, hogy gondok lesznek a metró biztonságával. A szakszervezeti vezetők azt kérik, hogy a város függessze fel a metrót üzemeltető magántulajdonú cégekkel a korábban megkötött szerződéseket. "Korábban mindennap ellenőriztük a kocsikat, ma ez csak hetente egyszer történik meg" - mondta a BBC-nek az egyik szakszervezeti vezető.

Ken Livingstone, London polgármestere ezzel kapcsolatban azt közölte, hogy elképzelhetőnek tartja a szerződések felfüggesztését. Ugyanakkor hozzátette, hogy nem biztos, hogy a londoni metró kezelésének részben magánkézbe adása a sok baleset oka, hanem az, hogy az utóbbi 19 évben nem jutott elég pénz a metró karbantartására. A magáncégekkel kötött szerződésekről viszont elismerte, hogy túl sok céget vontak be, ezzel pedig újra elkövették azt a hibát, amit a távolsági vonatoknál, hogy már nem lehetett kiigazodni a vállalkozók alvállalkozói rendszerén.