London: szerencsés kimenetelű metróbaleset

Vágólapra másolva!
Az utóbbi évek legsúlyosabb balesete történt szombat délután a londoni metrón, amelynek biztonságosságát már évek óta megkérdőjelezik a szakértők. A Central metróvonal Chancery Lane-i állomása előtt kisiklott és az alagút falának csapódott egy szerelvény. A balesetnek nem volt halálos áldozata.
Vágólapra másolva!

A kora esti, véglegesnek mondott adatok szerint 16 utas sérült meg, amikor egy szerelvény a Central metróvonal Chancery Lane-i állomása előtt kisiklott, és több kocsija a falnak csapódott. Meg nem erősített hírek szerint kisebb tűz is keletkezett a kisiklás után. A sérültek közül hármat kórházba szállítottak, de a rendőrség szerint életveszélyes állapotban egyikük sincs.

Szemtanúk szerint a baleset után az állomás épületéből füst szivárgott a szabadba. A tűzoltók több száz utast menekítettek ki a félig az alagútban rekedt, zsúfolt szerelvényből. A metrót üzemeltető London Underground szerint a vonat utolsó három kocsija siklott ki, egyelőre ismeretlen okból.

Útikalauz Londonhttp://www.fokuszonline.hu/cgi-bin/htmlos.cgi/28465.7.3712694279420394362A Fókusz Online kínálatában

A londoni metró állapotáról folyamatosan rémtörténetek keringenek. Két évvel ezelőtt például, egy kánikulai napon műszaki hiba miatt több szerelvény órákra beszorult az egyik alagútba több ezer utassal együtt, és mivel a londoni metrón nincs légkondicionálás, százak lettek rosszul a zsúfolt kocsikban. Eközben az érintett vonal személyzete gyakorlatilag nem tudott a mélyben kialakult, katasztrófához közeli helyzetről, mivel a kommunikációs hálózat sem működött.

Évekkel ezelőtt ismert volt már azonban az a szakértői jelentés, amelyből kiderült, hogy a londoni metró végletekig elhanyagolt, lepusztult hálózatára több milliárd fontot kellene költeni az alapvető biztonság megteremtése végett. Az 1996-ban közzétett összefoglaló szerint sok helyen talajvízben ázik az elektromos hálózat, a biztonsági berendezések pedig nem egy esetben az ötvenes-hatvanas évek színvonalát idézik.