Az orosz exporttermékek 30 százalékát ezen a vonalon szállítják, míg az oroszországi tranzitszállítmányok egynegyede is a transzszibériain gördül - mondta szerdai sajtótájékoztatóján Vlagyivosztokban Gennagyij Vegyernyikov, az orosz államvasutak képviselője.
Vegyernyikov elmondta, hogy a villamosítással kétszeresére, 6 ezer tonnára növelhető a szerelvények össztömege, és a villanymozdonyok vontatta kocsisorok a távol-keleti Vlagyivosztoktól a Fehéroroszország nyugati határán lévő Bresztig óránkénti 120 kilométeres sebességgel akár megállás nélkül közlekedhetnek.
A villamosítást 1929-ben kezdték a még a cári időkben épült vasútvonalon, de a hatalmas távolságok és a mostoha természeti, időjárási viszonyok miatt évtizedeket vettek igénybe a munkálatok, amelyek olykor pénzügyi források hiányában is elakadtak. A villamosítást mostantól a Koreai-félsziget felé vezető szakaszon folytatják.