Újra vicces reklámok a hazafias szólamok helyett

Vágólapra másolva!
A legnagyobb amerikai futball-bajnokság előtt, amit 800 millió tévénéző kísér majd figyelemmel, ismét vidámabb, könnyedebb hirdetések jelentek meg az Egyesült Államokban. A szeptemberi terrortámadások után a reklámok visszafogottak, sokszor ünnepélyesek lettek.
Vágólapra másolva!

Lassan háttérbe szorulnak a szeptemberi terrortámadás után szinte kötelezően ünnepélyes hangú, hazafias hirdetések az Egyesült Államokban. A The Los Angeles Times arról ír, hogy a hirdetésekbe lassan visszaszivárognak a könnyed, komikus elemek, bár az elemző szerint sokkal finomabb formában, mint azelőtt.

A Leo Burnett reklámügynökség képviselője azt mondja: "az emberek természetesen most is szívesen fogadják a humoros reklámokat, de azok készítői sokkal óvatosabbak, vigyáznak, nehogy bárkit megsértsenek. A terrortámadás utáni hetekben egy sor reklámfilm és fotó tűnt el, mert a megváltozott világban túl erőszakosnak, esetleg sértőnek találták azokat.

A Coca-Cola is mellőzte azt a kampányát, amelynek a szlogenje "Life Tastes Good" (az élet finom) lett volna, mert nem tartotta helyénvalónak a több ezer áldozatot követelő merénylet utáni időkben. A Ford azokat a vadonatúj plakátjait dobta ki, amelyen a World Trade Center tornyai voltak láthatóak.

A leglátványosabb változás januárban várható, a nagy hagyományokkal rendelkező Super Bowl, a legnagyobb amerikai futball-bajnokság napjaiban - írja a BBC. A reklámok elengedhetetlen részei ugyanis a nagyszabású showműsorokkal, tüzijátékkal, rendezvényekkel tarkított bajnokságnak, amelyet ráadásul 800 millió tévénéző követhet szerte a világon.