Felfüggesztették a zürichi reptér egy részének használatát

Vágólapra másolva!
A svájci légügyi hatóság felfüggesztette a zürichi repülőtér egyik pályájának használatát, amíg nem építik ki a a teljes földi műszaki támogatást nyújtó berendezéseket. Ott ugyanis nem jelzik vissza a földi készülékek a pilótáknak a magasságot, ami közrejátszhatott a hétvégi 24 halálos áldozatot követelő repülőgép-szerencsétlenségben.
Vágólapra másolva!

A zürichi repülőtér közelében szombaton éjszaka lezuhant repülőgép balesete nyomán az illetékes svájci hatóság felfüggesztette a repülőtér 28-as pályájának használatát leszállásokra mindaddig, amíg ott nem építik ki a teljes földi műszaki támogatást nyújtó berendezéseket - írta a Neue Zürcher Zeitung című svájci lap.

A 24 emberéletet követelő baleset akkor történt, amikor a Crossair légitársaság Drezdából érkező Jumboline típusú gépe leszállni készült a 28-as pályán, amelyen a földi berendezések a pilótáknak nem jelzik vissza a magasságot. A 28-as pályán a teljes földi műszaki támogatást biztosító, úgynevezett ILS-rendszer kiépítését 2002-2003 fordulójára tervezik.

A Neue Zürcher Zeitung közlése szerint Melanie Thornton ismert német-amerikai popénekesnő és három neves izraeli személyiség mellett az LX 3597 számú járaton életét vesztette a Passion Fruit nevű leányegyüttes három tagja. Az áldozatok között van a gép két pilótája és egy légi utaskísérője is. Melanie Thornton korábban már fellépett a Crossair egy vállalati ünnepségén is, és új lemezének - amelyet hétfői boltba kerülése előtt most népszerűsített - a címe: Ready to Fly, vagyis Repülésre készen.

A svájci lap arról is írt hétfőn, hogy nehézkesen halad a Crossair átalakítása: a Swissair eddigi leányvállalatát, a Crossairt kívánják a Swissair csődje nyomán az új nemzeti légitársasággá kiépíteni. Az állam és a magángazdaság hosszas tárgyalás után rendelkezésre bocsátotta a szükséges többmilliárdos összeget a Crossair tőkéjének feltöltéséhez, most a vezető testületek összetétele körüli vita lassítja a folyamatot. A szombati baleset nyomán az újság még azt is megjegyezte, hogy válságban lévő légitársaságnál egy baleset a repülés történetében már nem egyszer a vég kezdetét jelentette, egyebek között azért, mert ilyenkor meginog az utasok bizalma a társaság iránt. Ezt a Crossair esetében tetézi, hogy a Swissair részeinek átvétele nyomán a társasághoz kerülő pilóták, és velük az eltérő vállalati kultúra megjelenése egyébként is kockázati tényezővé válhat.